close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Clio: clio olielekkage langs koppakking?

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 E7J

Laatste week rook ik oliewalm bij stilstand. Blijkt olie op de uitlaat te druppelen. Kan nog niet zien waar het precies vandaan komt. maar begin koppakking te verdenken. Vandaag hitteschild verwijderd maar kan het nog niet zien. De boel ziet er wel besmeurd uit. Het koelwater ziet er schoon uit maar het oliepeil staat 1cm boven max. Ik vertrouw de olie niet.

Komt olielekkage langs koppakking vaker voor en kan het zijn dat enkel water bij de olie komt en niet andersom?

Geplaatst door

hoogfrequent (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

komt vaker voor ja dat koppakkingen stuk gaan bij die 8v motoren
vaak rv op het hoekje

vaak komt de olie in de koelvloeistof terecht

willem1 0
badge

16 jaar

Kleppendeksel pakking lek ?
groet teunissen

teunissen 0

16 jaar

Morgen het uitlaatspruitstuk er nog afhalen maar ben overtuigd van de de koppakking defect. Rijst meteen de vraag welke koppakking te gebruiken. Ik zie bij onderdelenwinkels dat er een 1,3 en 1,7mm dikke versie te leveren is. Ik neem aan dat bij kop vlakken er niet altijd 0,4 af gaat. Wanneer moet ik nu welke dikte gebruiken??

hoogfrequent 0

16 jaar

je kunt eerst de oude opmeten en dan pas een keus maken,
maar volgens de autovraagbaak van de clio moet de normale
dikte 1.3 +/- 0.06 m/m zijn.
groet Teunissen

teunissen 0

16 jaar

schrik niet van dat vlakken, als ik me niet vergis, heb je een motorsteun DIRECT aan de kop zitten, als dat ding 1 keer heet is geweest, schrik je van de hoeveelheid die ze erasf moeten halen, dit heb ikzelf al 2 keer aan de hand gehad. hierbij moest ik ook de diksta pakking uit het gamma gebruiken.

TIP, lever de oude pakking af bij het revisiebedrijf, en laat HUN de nieuwe spullen bestellen.
Weet je zeker dat je goed zit, en meestal scheelt het nog wat in de prijs ook.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

16 jaar

De afgelopen dagen nog eens goed gekeken en de boel schoon gemaakt. Ik kan nu geen lekkage vaststellen vanuit de kop maar toch walmt het vanaf de uitlaat. Duidelijk verbrande olielucht. Nu schijnt de carterpaking ook wel eens te lekken maar ook daar kan ik geen druppels ontdekken. Vreemd. Het lekt beslist ergens maar waar? Mogelijk onder de uitlaat want dit is niet te zien. iemand nog een idee?

hoogfrequent 0

16 jaar

Er bleef toch olie lekken en daarom eerst maar eens de koppakking nagetrokken. De 2 (bovenste rij -middenin) bouten bleken minder vast te zitten. Op zelfde moment vastgezet als rest. Lekkage is momenteel verholpen. Nu maar hopen dat dit zo blijft en anders toch koppakking vervangen. Weet het nu tenminste zeker.
Een ieder bedankt voor bijdrage.

hoogfrequent 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.