auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault 19: Co Renault 19 1.7i 1994 niet goed te krijgen!

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: F3N

Hallo,

Mijn broer heeft een Renault 19 1.7i '94. De auto moest gekeurd worden en bleek dat het co niet klopte. De co waarde van de auto als ie stationair loopt is 1,30 en de HC waarde schommelt tussen de 200 tot soms wel 900. De auto hebben we laten uitlezen en er zaten geen foutcodes in! We gingen eigelijk maar wat dingen uitstellen en hebben die voetpakking van het injectie vervangen! De in en uitl/inl.spruitsuk pakking vervangen. Lambda sonde vervangen! Het EGR Systeem hebben we helemaal afgesloten, alle vacuümslangen gecontroleerd maar al bij al niks mocht er baten! Heeft iemand misschien een oplossing of het zelfde meegemaakt dan hoor ik het graag! Ik zit zelf nog te denken aan de map sensor maar anders zou ik het ook niet meer weten!

Alvast bedankt voor de moeite

Groetjes

Rob Raaijmakers ( robraaijmakers@hotmail.com )

Geplaatst door

Rob9921 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Bougie's afstellen op 0,8 mm (heel belangrijk!!!) en als dit niet helpt een nwe temperatuursensor monteren.

Henk Nobach 0
badge

15 jaar

[quote=Henk Nobach]Bougie's afstellen op 0,8 mm (heel belangrijk!!!) en als dit niet helpt een nwe temperatuursensor monteren.[/quote]
Bougie's zitten er nieuwe in 0,8mm afgesteld. En die temperatuursensor geeft keurig 93graden aan

Rob9921 0

15 jaar

Weet je ook het lambda-getal van de 4gas test? MAP sensor zou kunnen, maar dan zou de motor ook slecht moeten lopen.

Henk Nobach 0
badge

15 jaar

[quote=Rob9921]En die temperatuursensor geen keurig 93graden aan[/quote]
De temperatuursensor voor je dashboard is NIET hetzelfde als die voor je motormanagement, dat je meter een juiste waarde geeft, wil nog niet automatisch zeggen dat het motormanagement de juiste waarde doorkrijgt.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

15 jaar

[quote=Henk Nobach]Weet je ook het lambda-getal van de 4gas test? MAP sensor zou kunnen, maar dan zou de motor ook slecht moeten lopen.[/quote]
Lamdba getal van de 4gas test zit op 102.2 dus dat is apk goed! Als de auto stationair loopt ploft ie een beetje in zijn uitlaat maar en als je in de wagen zit voel je ook dat ie trilt! Onsteking is goed! Als ik met de auto van de 3 vesnelling na de 5 schakel en geef vol gas dus maximale cilinder vulling dan pak ie hem gewoon netjes op.

Rob9921 0

15 jaar

[quote=hellbat][quote=Rob9921]En die temperatuursensor geen keurig 93graden aan[/quote]
De temperatuursensor voor je dashboard is NIET hetzelfde als die voor je motormanagement, dat je meter een juiste waarde geeft, wil nog niet automatisch zeggen dat het motormanagement de juiste waarde doorkrijgt.

Groeten Marcel[/quote]
De auto is uitgelezen en geeft op de computer netjes 93 graden aan dus van de meten in het daschboard afgelezen!

Rob9921 0

15 jaar

kan het niet zijn dat de klepspeling niet juist is, het lijkt erop dat er een klep lekt!
waardoor je een hoog HC en CO krijgt

[quote=autobedrijf van breugel]kan het niet zijn dat de klepspeling niet juist is, het lijkt erop dat er een klep lekt!
waardoor je een hoog HC en CO krijgt[/quote]
Cilinderkop is eraf geweest i.v.m. dat de koppakking lek was! En niks aan de kleppen gezien! Klepspelling is gecontroleerd en zijn gesteld.

Rob9921 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 19 of stel zelf een nieuwe vraag.