Een paar dagen geleden krijg ik koude lucht door de verwarming geblazen terwijl mijn motor op temperatuur is, nou wil ik hem ontluchten
Mijn vraag is hoe doe ik dat???
Hier ook een foto van mijn blok met pijltjes van de ontluchtings nippels
[url=http://img13.imageshack.us/my.php?image=...][img]http://img13.imageshack.us/img13/8752/en...[/img][/url]
Groetjes, Ris
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Volgens mij heb je je tankje voor het koelwater ook leeg.
Eerst die ff aanvullen en motor starten en dan de nippels los draaien en dan dicht draaien als er koelwater uit komt.
Succes
[quote=Bartuz]Volgens mij heb je je tankje voor het koelwater ook leeg.
Eerst die ff aanvullen en motor starten en dan de nippels los draaien en dan dicht draaien als er koelwater uit komt.
Succes[/quote]
Nee nee, foutje van mij, het is een foto die ik van internet heb vandaan gehaald.
Tot hoever moet ik eigenlijk de tank bijvullen???
De motor moet ik die stationair laten draaien???
En de nippels moet ik die dicht draaien in volgorde van waar de koelwater er eerst uit komt???
15 jaar
Koelvloeistofresrvoir even los halen en zo hoog mogelijk houden en afvullen, dan beide ontluchtingsnippels open tot er geen lucht meer uit komt zonder de motor te laten draaien, volgorde maakt niet uit. Reservoir terugzetten en op peil brengen.Dan motor warm draaien en uitproberen of de kachel warm wordt.
Ik zal het zo ff doen, me eten ff opeten, kom zo terug
15 jaar
Zo ik ben er weer, weer terug bij af :-(
Ik heb gedaan zoals jjbalszonen het zei, maar het mocht niet baten
Ik heb toen nippel 2 zoals foto open gedraaid en toen werd het wel warm, na een tijdje die dicht gedaan, was het even warm totdat ik ging rijden en weer stopte bij een stoplicht toen werd me kachel weer koud
nu weet ik het niet meer, lijkt wel alsof ik de slangen verkeerd heb aangesloten maar dat kan niet, want de slangen die naar de kachelraditeur gaan zijn overduidelijk verschillend van elkaar,
Kan het zijn dat mijn waterpomp niet meer goed is??? Zo ja, hoe kan ik dat zien??
15 jaar
waterpomp zal dan kapot zijn.
Kun je controleren als de auto loopt en op temperatuur is moet je kijken of er koelwater retour in het tankje stroomt als dat zo is is het goed.
Anders pomp vervangen
15 jaar
kachelradiateur verstopt
15 jaar
Loopt de temp niet op? Dan is de thermostaat waarschijnlijk goed, kachelradiator contr door beide slangen eraf te halen, waterslang erin en doorspuiten, moet er bijna even hard ingaan als eruit.
Worden de slangen ook hard van de druk ? loopt na verloop van tijd ook de temp van de motor op ?
om hem te ontluchten zal niet veel zin hebben,we kunnen beter eerst de oorzaak ervan achterhalen want hij gaat niet voor niks koude lucht blazen.
Gr Stefan
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 19 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar