moter slaat af, onder het rijden of als hij stil staat.
als hij afgeslagen is, start hij niet meer.
verders alles nagekeken, ook op comp. ( geen code`s)
Geplaatst door Subwoofer (0) , lid sinds 13 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
9 Reacties
alfons262 (0) PRO, 13 jaar geleden
meet de retourhoeveelheid brandstof eens en controleer de krukassensor goed.
Subwoofer (0), 13 jaar geleden
hoe meet ik de retourbrandstof, en waar vindt je de krukas sensor?
Miss de mogelijkheid om een tekening of foto?
alfons262 (0) PRO, 13 jaar geleden
staat zat beschreven! doe maar even moeite!.(rechtsboven op zoeken drukken ,de kwaal invoeren,en dan op merk zoeken!
asx (0) PRO, 13 jaar geleden
dit is geen dci ; commonrail, dus ik denk dat de retour niet relevant is
martin goeman (0), 13 jaar geleden
Wanneer is Brandstoffilter vervangen?
En als je in de ruberen balg knijpt van je brandstof toevoer?
Brandstoffilter zit links als je de motorkap open maakt
Subwoofer (0), 13 jaar geleden
brandstof filter is vervangen. ( hiervan was de rubber ring verkeerd geinstalleert ) als je in de balg knijpt voor het starten kan je 2,5 x knijpen.
Bij een koude moter start hij wel op...
moter heeft gister +- 1 uur gedraait, toen hij uit viel.
martin goeman (0), 13 jaar geleden
Zijn deze problemen gekomen nadat het brandstof filter is vervangen?
Volgens mij moet na het ontluchten de balg (redelijk)hard blijven.
Anders moet je het zoeken in valse lucht/opvoerpomp
Subwoofer (0), 13 jaar geleden
Nee , de problemen zijn gekomen na een rit van ongev 60 km.
en de balg blijft niet hard, anders zouden deze veel te snel kapot gaan.
Subwoofer (0), 13 jaar geleden
oke, we zijn al idd wat heel veel verder, en idd de krukas sensor was stuk. al heel wat km gereden valt niet meer uit. bij uitlezen kwam de code 102 luchtmassameter op . ook die is nu vervangen.
Maar...
er doet zich een ander probleem op. het start nu moeilijk... na 3x met koude moter, gaat het heel langzaam op gang. als moter eenmaal gelopen heeft, start het normaal op.
comp is gereset.