Renault Clio: diesel start niet meer

Bouwjaar: 1992

Ik heb het volgende probleem en hoop dat iemand weet wat dit is: De auto startte altijd redelijk goed, echter wel na twee keer voorgloeien. Het betreft dus een 1.9 diesel. Laatst startte hij nog goed maar sloeg na een paar seconden af. Daarna niet meer aan de praat te krijgen en naderhand ook helemaal niet meer. Geen lucht in het systeem er komt ook brandstof uit de leidingen bij de verstuivers. Ligt dit misschien aan het voorgloeirelais? Ik krijg geen spanning gemeten op de gloeibougies namelijk... Wat kost een nieuw of ander relais hiervoor?

Snoof

Geplaatst door Snoof (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

Siem Bijman (160) PRO, 19 jaar geleden

Ga eens voorgloeien rechtstreeks op de gloeispiralen en start hij dan wel?Wat doet hij met warme motor?.Ook klepspeling is erg belangrijk.

Snoof (0), 19 jaar geleden

Toen hij koud zo slecht startte deed hij het nog wel goed met warme motor. Klepspeling is ok (recent gecontroleerd)

jacob4832 (0) PRO, 19 jaar geleden

kijk ook goed naar de massa onder bij het blok aan de voor kant achter de koelslang wil ook wel eens problemen geven

Rossy (0), 19 jaar geleden

Als die massa aansluiting kapot is kan je het voorgloei relais ermee opblazen.

MartijnGR (0) PRO, 19 jaar geleden

Als de massa stuk is krijg de startmotor ook geen stroom... maar kzou hem wel ff controleren.

Zit in je contactslot geen gloeistand?? Kan zijn dat je contactslot stuk is...

Snoof (0), 19 jaar geleden

De motor start wel gewoon goed alleel slaat dus niet aan.... Voorgloeilampje op het dasboard doet het ook zoals normaal. Ook na een aantal maal opnieuw het contact inschakelen.. Overigens joppie, de massa van het blok zit linksvoor (versnellingsbak) en niet achter de koelslang bij mij. Naar mijn weten is dat de enige massa aansluiting rechtstreeks op het blok. Heeft er iemand nog suggesties?

MartijnGR (0) PRO, 19 jaar geleden

Hmm, je hebt brandstof en als hij goed start zou hij het uiteindelijk wel moeten doen in iedergeval met aandrukken lijkt mij.

Normaal gesproken heb je ongeveer 30sec spanning op je gloeispiralen na het omdraaien van de sleutel op de gloeistand. Misschien wist je dit niet en was daarom de meeting 0.
Kan je goed bij de spiralen? dan kan je ze ook ff rechtstreek aansluiten op de accu en dan nogmaals proberen te starten...

Het kan ook zijn dat er al 1a2 stuk waren en dat ernu weer 1 stuk gegaan is of nog minder waardoor hij niet meer start.
Je kan ze eruit draaien en ff doormeten op weerstand, gelijk hij niet is hij stuk! Anders ff aansluiten en kijken of die warm wordt.

Snoof (0), 19 jaar geleden

Allemaal bedankt voor de reacties ik ga inderdaad proberen hem te starten met "handmatig" voorgloeien. Ik heb ook het vermoeden dat hij niet voorgloeit. Ik hou jullie op de hoogte...

Snoof (0), 19 jaar geleden

Probleem is (voorlopig?) opgelost ander voorgloeikastje en hij doet t weer... Bedankt voor de reacties

Snoof (0), 19 jaar geleden

Help! Hij doet het weer niet meer... Hij slaat nog wel iets aan maar loop dan voor geen meter, met wisselend toerental en haperend en slaat vervolgens alsnog weer af. Dan is ie weer niet meer aan de praat te krijgen.
Ook is het zo dat als de motor wel redelijk blijft lopen (als ie langer dan 20 seconden heeft gelopen blijft ie het meestal nog wel doen) hij heel moeilijk loopt en ook wisselend gas (zelf) geeft. Je rijdt dan bv weg op een parkeerplaats met koude motor en geeft een beetje gas waarna de motor ineens veel meer gas gaat geven. Hoe kan dat, want dit probleem blijft zich gedurende rit dan veelvuldig voordoen...
Wie weet er nu nog raad want de auto is niet meer te vertrouwen!

rmarke9853 (0), 19 jaar geleden

gewoon de gloeispiralen vervangen alseen diesel koud is heeft hij ze gewoon echt nodig

sjaak10918 (0) PRO, 19 jaar geleden

hoe is de accu, bij te lage accuspanning draait de startmotor (iets) te langzaam om aan te slaan en kan de computer rare problemen gaan geven. Probeer eens te starten met een hulpaccu parallel aan je eigen accu. Sjaak.

Snoof (0), 19 jaar geleden

Hallo Sjaak,

De auto startte zoals gezegd wel goed alleen sloeg niet aan. En deze diesel heeft geen computer! Alleen een electronisch geregelde voorgloeischema. (het zwarte kastje).
Maar inmiddels ligt de auto al in stukken dus het maakt allemaal niet meer uit.
Bedankt

sjaak10918 (0) PRO, 19 jaar geleden

in stukken ?

Snoof (0), 19 jaar geleden

ja ik heb hem helemaal uit elkaar gehaald en de carrosserie naar de oud ijzer boer gebracht. de onderdelen verkoop ik los

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.