Bij een reparatie van een kleine lekkage aan de gaspedaalkabel bevestiging van de dieselpomp is de hele dieselpomp eruit geweest (gereviseerd door erkend bedrijf) en tevens de distributieriem vervangen. Dat is mooi zou je zeggen. Alleen komt er sinds die tijd bij de koude start asociaal veel rook uit de uitlaat. Dat verdwijnt na een tiental meters en daarna geen enkel probleem meer. Geen absurd olie verbruik, loopt als een trein en dieselverbruik is voorbeeldig. Meteen erna de verstuivers gereviseerd, maar probleem blijft. Mijn garage weet ook niet wat het is. Roept u maar.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Werkt je voorgloei-installatie wel?
Welke kleur is de rook...? tkan idd de voorgloei installatie zijn die niet goed werkt.
16 jaar
De rook is grijsblauw. Bij mijn weten werkt de voorgloei-installatie alleen bij hele lage temperaturen. Een soort hete lucht föhn. Geen gloeikaarsjes. Later op de dag zijn er geen problemen en geen blauwgrijze rook. Ik zal er eens naar kijken. Alvast bedankt voor de reactie.
16 jaar
maar buitenom de rook loopt de motor wel goed bij een koudstart...? Anders is je massa/luchtverhouding bij een koudstart misschien niet goed zou ik zeggen maar als de motor goed loopt is de voorgloei installatie een eerdere optie....
16 jaar
Probleem opgelost. De pomp was niet op tijd. Dat kan gebeuren zei men, bij het terugplaatsen van de dieselpomp. 2 van de 10 keren gaat zoiets mis. Bingo for me. Pomp staat nu weer in zijn juiste verzetje en nul komma nul rook.
Moest wel betalen, maar ach...
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Master of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar