Renault GT Turbo 1990: Distributiedeksel GTT verkeerd gemonteerd, motorblok nu verziekt

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: GT Turbo

Hallo, ik heb na het vervangen van de kettingspanner iets doms gedaan. De boutjes waarmee de distributiedeksel vastzit zijn dus niet hetzelfde. Heb nl. een te lang (slechts 2 mm langer!!) boutje gebruikt op de plek waar een draadeindje hoort te zitten. Hierdoor ben ik waarschijnlijk door het blok gegaan en in een koelwaterkanaal terechtgekomen. Gevolg: een mooie straal water uit het tapgat!! Stom stom maar hoop wel dat het te maken is anders kan ik het blok dumpen. Iemand dit vaker meegemaakt en hoe opgelost??
Vraag me ook af waar het ijzer is gebleven waar ik doorheen ben gegaan met het boutje, gaat dit problemen opleveren?
Het gaat om het tapgat bij de groene pijl:


Alvast bedankt!!!

jeckel

Geplaatst door jeckel (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault 5? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Henk Nobach (0) PRO, 15 jaar geleden

Je hebt niks vernield. Dit is normaal; gewoon het boutje met Loctite er weer in draaien.

Succes!

jeckel (0), 15 jaar geleden

Is dat normaal ja? Dus er kan nu geen los stuk gietijzer in mn blok rondzwerven? Heb het gat vol met vloeibare pakking gespoten en het boutje ook erin gedoopt, moet dan toch waterdicht zijn zou je zeggen? Bedankt!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 5 of stel zelf een nieuwe vraag.