Renault 5: super 5 Diesel GTD uit 1986 dieselpomp probleem1

Bouwjaar: 1986, Brandstof: Diesel

Heb per ongeluk ipv hier te plaatsen een nieuw antwoord gemaakt dus graag even naar beneden scrollen voor het verdere verloop!

Na een aankoop met 95.000km oktober 2008 een grondige onderhoudsbeurt uitlaten voeren door een Renault monteur in zijn vrije tijd 8 jaar ervaring.
Alle vloeistoffen laten vervangen distrubutiesnaar e.d.
Na reparaties zei de Monteur "hij giert wel een beetje maar dat moet weg trekken want dat is de distrubutiesnaar,)
die je hoort" na 1.5 maand ineens een behoorlijke brandstof lekkage bleek de keerring op de poelie te zijn die lek was.
De monteur zei dat hij alles volgens de specs had uitgevoerd en dat het dus wel slijtage zou moeten zijn.(95.000km?)
Aangenomen en dus na lang zoeken samen met de renault dealer(magazijn bedankt!!)alle overeenkomstige nummers uitgezocht.
En na 2mnden een vervangende dieselpomp gevonden(gebruikt).
Maar afgelopen week begint het dus weer te spuiten vanuit de poeliekeerring!
Is dit nu toeval (wat volgens mij niet bestaat )?
En moet ik nu dus weer een andere pomp aanschaffen?
En als het geen toeval is retourleiding verstopt?tank vacuum ofzo??
Help dus want de kosten wegen inmiddels niet meer op tegen de aanschaf terwijl de wagen nog maar een ton gelopen heeft.
Overigens zeggen alle automonteurs die ik heb gesproken dat het toch toeval moet zijn.

Alvast bedankt.
Groeten,jacob.

Jacob Aries

Geplaatst door Jacob Aries (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault 5? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

Hendrik4290 (0) PRO, 14 jaar geleden

Als hij giert ligt de distributieriem te strak met alle gevolgen hiervan.

Jacob Aries (0), 14 jaar geleden

Hendrik,zover was ik inmiddels ook wel.
Het gaat mij meer om de oplossing.
Wil je dus zeggendat als het nu met de 2e pomp ook gebeurd er iets scheef op het blok is getrokken door een te strakke distrubutie de 1e keer?

CARS&MOTORS (0) PRO, 14 jaar geleden

distributie zit met een voorgeschreven spanning!!
is de flens waar de pomp opzit niet krom
al eens eerder gehad met en fransoos
loopt de as tov de riem scheef en belast de keerring aan 1 kant
anders pomp wegbrengen voor controle en de keerring
en een monteur die roept hij giert maar dat trekt weg?
dus je monteur zegt bij een nieuwe riem giert ie en moet wegtrekken
ik demonteer dan weer en controleer wat ik??? fout heb gedaan
of wat er niet goed is

Jacob Aries (0), 14 jaar geleden

[quote=CARS&MOTORS]distributie zit met een voorgeschreven spanning!!
is de flens waar de pomp opzit niet krom
al eens eerder gehad met en fransoos
loopt de as tov de riem scheef en belast de keerring aan 1 kant
anders pomp wegbrengen voor controle en de keerring
en een monteur die roept hij giert maar dat trekt weg?
dus je monteur zegt bij een nieuwe riem giert ie en moet wegtrekken
ik demonteer dan weer en controleer wat ik??? fout heb gedaan
of wat er niet goed is[/quote]
Bedankt voor je antwoord .
Jij denkt dus aan een kromme flens?
Hoe zou die
flens dan krom komen?

Nog meer suggesties??

CARS&MOTORS (0) PRO, 14 jaar geleden

je zegt een andere pomp
heb je die gecontroleerd?
als er met demontage grof geweld is gebruikt
of het oor aaan het blok is krom
dit is een zaak van alles goed controleren en opletten met montage
en een monteur zoeken die gieren niet gewoon vindt en er waat aan doet
dan werk hij zoals t hoort
en niet van trekt wel weg

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Ook kan het toeval zijn bij de 2e pomp die nu ook lekt..Zeker als deze al een jaartje of 10 op de plank ligt..

Jacob Aries (0), 14 jaar geleden

Nou de wagen loopt nog steeds niet!
Iemand heeft de auto geprobeerd te starten terwijl hij niet op tijd stond!
Resultaat gebroken klep en de dieselpomp kapot.
Dit weer laten vervangen.en weer een andere pomp gezocht/gevonden

Ik ben er achtergekomen dat er weldegenlijk nieuwe keerringen te koop zijn voor deze pomp!
deze dus vervangen en word ik door de monteur gebeld dat de pomp het niet doet.
Er komt geen brandstof bij de verstuivers wel bij het filter.
Ik hoorde geen raar geluid van de pomp lagers bij het starten.
Kan een pomp die 5jaar geleden van een rijdende auto is gekomen het niet meer doen vanwege het liggen op de plank?
De pomp stond toen ik hem in mijn handen had wel een beetje vast maar toen ik wat heen en weer ging met ietsje meer kracht,
draaide hij weer goed.

CARS&MOTORS (0) PRO, 14 jaar geleden

gratis tip
zoek een andere monteur

Jacob Aries (0), 14 jaar geleden

Jerry bedankt voor je Tip!
Zover was ik inmiddels ook wel.
Ik kwam hem tegen bij een auto-materialen zaak toen er opeens diesel uit liep,
en hij aanbood om er naar te kijken en geloof me dit is nog niet eens het hele verhaal!

Maar ik zoek eigenlijk naar een oplossing voor nu
Hoe die pomp het weer gaat doen!

CARS&MOTORS (0) PRO, 14 jaar geleden

breng desnoods de pomp naar een revisie bedrijf
word ie gereviserd/repareerd en afgesteld

Jacob Aries (0), 14 jaar geleden

Jerry dit zijn toch allemaal antwoorden die ik zelf ook wel kan bedenken!
Is dit wat je bedoeld met symplicity is de key?
Lees aub het probleem nog even door
En aub geen tip van "koop een nieuwe auto dan heb je hier geen last van"
Maar bv kijk eens naar de afslagplug of mischien zit plunjer vast dit kan je los krijgen door.........
Van die dingen.

CARS&MOTORS (0) PRO, 14 jaar geleden

een pomp is een precisie ding met speling kleiner als een haar dikte
en als er iets vast zit en je drukt dat met kracht los heb je een braam of groef
en dat is te veel lekkage
en dan is t einde pomp
helaas het is niet anders
en een pomp die al een jaar droog ligt krijgt een aanslag van oxidatie
en zoals je schreef na een paar keer met kracht draaien duid op een roest vorming
en dan lekt ie inwendig ook
waarom denk je dat de revisie bedrijven apparatuur op een constante temp en in speciale schone ruimtes hebben
en dan wil je zelf een pomp openen en een korrel zand erin
en ik zeg niet koop een nieuwe auto
ik zeg alleen dat dit soort dingen te nouwkeurig zijn om zelf te repareren

Jacob Aries (0), 14 jaar geleden

Ok bedankt,
Maar kan het zo dat als je lucht op de inspuitleiding zet en aan de krukas draait en dit 4maal doet?

Ik vind het zo moeilijk te geloven dat er nu helemaal niets gebeurd,geen lekkage niets...
Maarja als het zulke fijn gevoelige dingen zijn.......
Ik vind het zo zonde van de wagen om hem weg te gooien alleen voor een dieselpomp.
Van de zomer nwe wiellager, kachelradiateur,kop reviesie en nu dit .
Hoop geld en geen wagen!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 5 of stel zelf een nieuwe vraag.