Afgelopen week is mijn multiriem gaan rafelen. Een deel van deze riem is vervolgens tussen de distributieriem geslagen. Hierdoor zijn de tanden van de DBriem afgesleten. Gevolg....kleppen krom.
Nu is mijn vraag: Is het normaal dat deze multiriem zomaar tussen de DB riem kan slaan (waarom is deze niet geheel afgeschermd. En hoe kan het dat er een klein gedeelte van de multiriem loslaat. Biede onderdelen waren pas 1 jaar oud.
De kop is er nu af en de kleppen worden nieuw geplaatst. Hoe voorkom ik dit in de toekomst of moet ik elk jaar
een nieuwe multiriem gaan plaatsen!
Wie weet trouwens de meest voor de hand liggende oorzaak voor het feit dat de multiriem is gaan rafelen/loslaten
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De oorzaak is waarschijnlijk een te strak gespannen riem,dan wordt hij te warm en laat los of verbrandt,heb je ook de spanrol en de looprol vervangen,dit is het beste om problemen te voorkomen die een hoop geld kosten.
Van skf verkopen ze de meeste setjes helemaal compleet.
groeten eric
Controleer ook of de verbruikers aan de multiriem soepel draaien.
18 jaar
het is niet allen bij renault dit euvel heb het al met meerdere merken meegemaakt
gewoon goed in de gaten houden ( lopen de poelies wel goed in lijn?)
gr jan
vrijloop poelie dynamo nazien gaat vaak kapot
Men moet ten aller tijde alle span- en geleiderollen mee vervangen. De riemspanning is ook zeer belangrijk. als de riem te veel kan klapperen door het onsynchronisch ronddraaien van de motor is deze geen lang leven beschoren.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar