close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Clio: Distributieriem Clio

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: D7F A730

Heb zopas de distributieriem, spanrol en multiriemen vervangen bij een clio 1.2 '96.
Als de motor op bedrijfstemperatuur is hoor ik aan de distributiezijde het gelid van een drooglopend lager. Dit is enkel het geval bij stationair toerental. Bij gasgeven verdwijnt dit geluid.
Iemand al zoiets meegemaakt ?

Geplaatst door

Italiaantje (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

zou kunnen dat de riem te strak staat..

paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Ik zal zeker de riemspanning nog eens controleren. Maar omdat het fenomeen zich voordoet eenmaal op bedrijfstemperatuur, dacht ik dat de riem zich ietwat uitzette en daardoor eerder te los zit waardoor de riem misschien over de waterpomp glijdt ? Vandaar het lawaai;
Waterpomp versleten kan niet, wagen heeft nog maar 70000km, is dus wel 10jaar oud.

Italiaantje 0

17 jaar

waterpomp kan heel goed hoor!

the4men 0
badge

17 jaar

Idd waterpomp kan heel goed.
Riemspanning is door nieuwe riem toch strakker als met oude riem en daardoor kun je wel degelijk het lager van waterpomp horen.
De spanrol is nieuw , dus die zal het wel niet zijn.

primera p11 0

17 jaar

[quote=Icedude]Nou kom op zeg, twee profie's reageren en niemand wijst die man even terecht over de opmerking dat de riem uitzet en bij warme motor losser komt te staan!!

NATUURLIJK NIET!

De riem wordt wel warm, mar wat dacht je van het BLOK ZELF????
DIE wordt pas warm en DUS komt de riem STRAKKER te staan bij warme motor!

Deze reactie is niet zo serieus bedoeld op de topicstarter maar meer op de "professionals" die er niet bij nadenken (over het uitzetten) en gelijk beginnen te zeuren dat de pomp wel weer stuk zal zijn WANT het is een Renault........pfffffff.
Als ze eerst NAGEDACHT zouden hebben.....zouden ze je eerst de riem iets losser laten zetten (heeeeeell officieel mag dat natuurlijk niet maargoed, kan niet zo'n kwaad hoor) ipv aannemelijk te maken dat je de pomp moet vervangen; dat is mensen onnodig op kosten jagen (om lekker een Renault af te kunnen zeiken).

Edit; @ Primera; de riemspanning is door de nieuwe riem toch strakker?????????????
Hoezo?? Ligt dat niet aan hoe je hem spant? Pfffff....."professional"........[/quote]
het is niet iets nieuws hoor, het waterpompje loopt wel vaker stuk.. VANDAAR OOK DE VRAGEN.

paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

OK . Morgen leg ik de riem een ietsje losser en dan zien we wel. OP wat Icedude zegt kan ik goed inkomen : toch geen waterpomp vervangen op 70.000 km. Ik wil ook dit nog meegeven: deze wagen is 10 jaar oud en dit is pas de eerste distributieriemwissel( de riem was nog in uitstekende staat, de spanrol echter was iets minder).

Italiaantje 0

17 jaar

een waterpomp kan altijd stuk ook van een Van een D7F, mede gezien de auto van bj 96 is, is er een mogelijkheid dat de pomp stuk zou kunnen zijn. in dit geval moet je alles vanachter een beeldscherm beoordelen, dat is niet altijd even makkelijk.

paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Natuurlijk kan een waterpomp stuk en dan ook van een D7F, geef ik je helemaal gelijk in.
Maar het is niet zo vaak voorkomend als bij andere type's ten eerste en ten tweede vindt ik het onzin om een antwoord te geven wat eigenlijk dit zegt: "ik geloof ook dat de riem losser komt te staan met warm worden van de motor en twijfel geen moment aan het op spanning stellen van een riem door een "leek" en adviseer je EERST de waterpomp te vervangen WANT het is een Renault ............".
Iets wat niets kost, probeer je niet eerst even, gelijk nieuwe onderdelen erin schroeven, vindt ik ook!

Icedude 0
badge

17 jaar

Icedude.

Even resume.
De topictrarter in deze heeft dus aangegeven dat hij ten eerste de riem nog zou controleren op strakheid. maar zelf geloofde hij niet in een nieuwe waterpomp.

Waarom zou het de pomp niet kunnen zijn, omdat hij pas 70.000 heeft gelopen, ????, ik heb ze alwel eerder kapot zien gaan dus dat is geen garantie, er wordt gewoon aangegeven, dat het WEL de waterpomp ZOU KUNNEN ZIJN, en er staat nergens VERVANGEN DIE HAP WANT HET IS EEN RENAULT.

Dan de opmerking om de riem maar wat losser te leggen WELKE MONTEUR VERZINT ZOIETS, je zet de riem strak volgens de gegevens, en dan blijf je er met je pollen vanaf. Als die man dalijk zijn blok in de soep heeft hangen,. ga JIJ dan de kleppen betalen ?????

Nee, Icedude, ik denk dat je er dan je handen ver vanaf houdt.

Als er iemand in dit topic kort door de bocht is geweest, ben je het zelf wel, denk daar maar eens over na.

Er worden twee woorden genoemd, RENAULT, en WATERPOMP en meneer staat op zijn achterste benen. En DAT is een discussie die hier niet eens gaande was.

En dan nog iets, een oude riem, die rekt wel degelijk iets uit, waardoor hij wat losser komt te liggen, zeker na 10 jaar, dus, als je daarna met de nieuwe riem, de originele spanning er weer opzet, waarom zou je dan het lager van de pomp niet kunnen horen.

Jij gaat ervanuit, dat die man, omdat het een particulier is, er geen verstand van heeft, en het wel verkeerd gedaan zal hebben. NOU, ik weet zeker, dat die riem er netter opligt dan menig stageloper in dealerkostuum hem erop gelegd zou hebben, omdat het die man zijn eigendom is, en waarschijlijk alles 3 keer gecontroleerd heeft voordat hij de kappen weer dichtdeed.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

17 jaar

De topicstarter zal inmiddels voldoende info hebben.

moderator 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.