auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Clio: Distributieriem geknapt

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 16V

Riem tijdens rijden geknapt. Auto nu bij ons binnen en blijkt dat van de uitlaatzijde alle tuimelaars ertussen uit liggen, maar niet beschadigt zijn. Is er een redelijke kans dat de kop en kleppen nog heel zijn of is de ervaring dat so wie so de kop eraf moet?

Geplaatst door

Siem Bijman (690)
badge vip badge

al 23 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

kop moet er voor 99.9 % eraf meestal alleen kleppen krom dan is het goed t repareren echter heel soms breek er een klep af en dan is beter ander blok

willyvan 25
badge

18 jaar

de tuimelaars vallen ertussen uit omdat de kleppen krom zijn, en daardoor dieper in de kop gezakt zijn.. helaas, de kop moet eraf. succes!!

kawaZ750 0
badge

18 jaar

Sorry dat ik het zeg hoor, maar WAAROM denk je dat die tuimelaars eraf liggen???????????

Afijn, ondertussen zie ik dat je beheerder bent en dus zal ik wel van de site getrapt worden, dat zien we dan wel weer.

Advies is echter; vervang ook de tuimelaars zelf; is wel vaker fout gegaan dat er toch 1 "verzwakt" was of een klein scheurtje heeft gehad en dat het daarna weer mis ging.
Note; zijn wel stervensduur die dingen.......

Icedude 0
badge

18 jaar

heb zelf nog nooit tuimelaar vervangen of hij moet ernstig beschadigd zijn heb er stuk of twintig gemaakt, inderdaad als tuimelaar eraf ligt klep zeker krom altijd alle 16 controleren of ze recht zijn soms klep maar iets krom

willyvan 25
badge

18 jaar

Vaak hebben ze toch een opdonder gekregen hoor, nokkenas die zich er even op rost........
Het gaat vaak wel goed, maar die ene keer dat het mis gaat.......

Icedude 0
badge

18 jaar

[quote=Icedude]Sorry dat ik het zeg hoor, maar WAAROM denk je dat die tuimelaars eraf liggen???????????

Afijn, ondertussen zie ik dat je beheerder bent en dus zal ik wel van de site getrapt worden, dat zien we dan wel weer.

Advies is echter; vervang ook de tuimelaars zelf; is wel vaker fout gegaan dat er toch 1 "verzwakt" was of een klein scheurtje heeft gehad en dat het daarna weer mis ging.
Note; zijn wel stervensduur die dingen.......[/quote]
Sommigen weten alles he.... en daarom stel ik soms een vraag. Want misschien had Renault een ingenieuze constructie bedacht zodat bij het knappen van de riem de tuimelaars ertussen uit schieten om schade te voorkomen. Nu weet ik ook alles en weet ik ook dat de kleppen open blijven staan omdat ze krom gedrukt zijn en de tuimelaars er dus tussen weg kunnen vallen.

Siem Bijman 690
badge vip badge

18 jaar

renault ingenieus?????

w_vahl 0
badge

18 jaar

[quote=w_vahl]renault ingenieus?????[/quote]
In de Formule-1 zijn ze nog niet zo slecht dacht ik.
(Maar laten we maar weer niet weer over een merk gaan discussieren Wouter)

Siem Bijman 690
badge vip badge

18 jaar

sorrie

w_vahl 0
badge

18 jaar

Tja sorry hoor, maar je ziet hoe het mechanisch zit......je ziet dat ze ertussenuit liggen......je hebt zelf een autobedrijf en dus mag ik annemen dat je geen beginneling bent.......om heel eerlijk te zijn komt de vraag op mij erg schapig over.
Als je denkt dat ik zelf vindt dat ik alles weet, nouja, moet je zelf weten eigenlijk.

Icedude 0
badge

18 jaar

[quote=Icedude]Tja sorry hoor, maar je ziet hoe het mechanisch zit......je ziet dat ze ertussenuit liggen......je hebt zelf een autobedrijf en dus mag ik annemen dat je geen beginneling bent.......om heel eerlijk te zijn komt de vraag op mij erg schapig over.
Als je denkt dat ik zelf vindt dat ik alles weet, nouja, moet je zelf weten eigenlijk.[/quote]
LET WEL!! icedude, het is maar een vraag! dat siem zo'n vraag stelt daar kun je je misschien iets bij voorstellen, tenminste ik wel. misschien wil siem graag weten waar hij en de klant aan toe zijn....

''weten waar je meebezig bent blijkt voor sommigen toch weer een moeilijk begrip''

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

niemand weet alles! dus daarom moet je een beetje gezellig reageren op elkaar hier. je kunt ALTIJD van elkaar leren. en als je dat niet wil weten zullen er nog veel wijze levenslessen volgen. Dat je een eigen bedrijf hebt wil nog niet zeggen dat je alles in een keer ziet. soms stel je ook wel eens een vraag waarvan je later denk, och ja.... Dat moet kunnen.
commentaar op een ander leveren is altijd makkelijk, maar geloof dat dit forum er is om elkaar een beetje hulp te bieden.

timhoeks2 0
badge

18 jaar

Ja Tim, dat dacht ik ook.....was trouwens zelf van mening dat er niet perse sprake van zou hoeven zijn dat dit kromme kleppen moet opleveren, maar ik wil dan ook graag leren en doe dat ook elke dag.
Ben het helemaal met auteur en jou eens dat er natuurlijk veel van elkaar wordt opgestoken op deze site.

Sytze

sytze 0
badge

18 jaar

bij k4m en k4j altijd kromme kleppen soms een paar maar meestal alle 16 krom

willyvan 25
badge

18 jaar

8 kromme uitlaatkleppen en een paar geleiders beschadigt. Inlaat allemaal nog ok.

Bedankt voor jullie reakties jongens en inderdaad hier leren we allemaal van en dat is toch weer meegenomen he !

Siem Bijman 690
badge vip badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.