Renault 0: Clio 1.4 inj plotseling stilgevallen

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 inj

hallo,

bij mijn vrouw is vandaag haar Clio (1.4 inj) plotseling stilgevallen, gelukkig dicht bij huis.
Ze wist te vertellen dat hij in de loop van de dag al eens wat in had gehouden /stotterde
Ook was het haar al een paar keer opgevallen dat hij moeilijker startte bij een bijna lege tank.(nu niet het geval)
Startmotor draait gewoon rond, maar auto wil niet meer aanslaan.
Ik wil er morgen zelf even naar proberen te kijken. Waar kan ik het best mee beginnen?
Ik denk in de richting van brandstoftoevoer, of ligt iets anders meer voor de hand?
PS als ik soms met de auto rijdt heb ik het idee dat ik een flauwe bezine lucht ruik maar mijn vrouw ruikt niets.

Graag jullie mening, alvast bedankt.

veldhuizen

Geplaatst door veldhuizen (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

kawaZ750 (0) PRO, 17 jaar geleden

is het een clio 2? bouwjaar 98- 2000? wel zo makkelijk om te weten..... zo ja, dan is vaak de massasturing van het actuatorrelais niet goed. vaak is de kabel van de rekeneenheid naar het relais onderbroken.

kawaZ750 (0) PRO, 17 jaar geleden

ik zie in je andere topic dat ie van 94 is, daar geld bovenstaand verhaal niet voor....

AS1 (115), 17 jaar geleden

Zit er weinig benzine in de tank? Gooi dan eens wat verse erbij en kijk wat hij doet.
Als dat helpt dan zit er teveel water in de tank. Een keer bijna helemaal leegrijden is dan de oplossing.

timhoeks2 (0) PRO, 17 jaar geleden

of je rotor en verdelerkap eens laten controleren. vanwege het eerdere stotteren en slecht starten. misschien is het dat wel..

veldhuizen (0), 17 jaar geleden

hallo,

bedankt voor de reacties zover.
ik ben echter bang dat ik met een groot probleem zit.
heb zojuist naar de auto gekeken en de motor een paar keer door gestart.
Dit ging naar mijn gevoel erg makkelijk en klonk anders dan normaal volgens mij.
Kreeg direct het bange vermoeden dat de distributie riem er misschien wel af ligt.

Heb gekeken door het olievulgat en zie niks bewegen. Ik hoor echter ook geen ratelende geluiden.

Is mijn vermoeden juist als ik op deze manier naar de nokkenas probeer te kijken en dan niets zie gebeuren?
Is het niet zo dat er meer geluid te horen moet zijn bij starten.

Mijn vrouw zegt dat de motor stilviel zonder nare bijgeluiden.

Hoe kan ik het makkelijkst zien of de riem geknapt is?

Zal wel een boel geld gaan kosten als dit het geval is of niet. Iemand die een indicatie kan geven?


Alvast bedankt weer,

Sjoerd

kawaZ750 (0) PRO, 17 jaar geleden

draai de bovenste 2 boutjes van de distributiekap even los, je kunt dan de kap iets opzij trekken, en de distributie bekijken. als ik je verhaal zo lees, klinkt het wel als een gebroken riem.. succes!!

w_vahl (0) PRO, 17 jaar geleden

evt auto in hoge versnelling (4 of 5) zetten en vooruit trekken, dan moeten krukas en nokkenas bewegen. Als het je distributieriem is die is geknapt hoor je meestal geen ratelende geluiden meer want dan is de schade al ontstaan. De motor kan dan idd sneller ronddraaien zonder weinig moeite en ik duim voor je dat het niet zo is. Als het niet je riem is (controleren als bovenstaand) en de auto vonkt gewoon dan wil het nog wel eens gebeuren dat de injectoren of injector plakt, dus niet goed inspuit. succes en laat weten wat het is geworden. Een prijsindicatie is moeilijk, ik doe de reparaties en niet de prijzen, meestal complete cilinderkoprevisie dus loopt aardig in de papieren. Succes en laat maar weten wat het is geworden!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 0 of stel zelf een nieuwe vraag.