Beste mensen , heb een master gerepareerd waarvan de dis. riem verschoven was ( miste 30 tanden, te laat vervangen dus)
Tuimelaarassen stonden goed bol , aan de kleppen zelf was niet veel te zien, heb ze uit voorzorg alle 16 vervangen, incl. koppakking, kopbouten en tuimelaarassen.. De motor slaat haast niet aan en blijft stationair schommellen tussen 500 en 1000, toeren, tijdens het gas geven rookt deze ook heel erg maar wordt naarmate de motor warm word minder. wanneer je de motor uitzet is deze weer heel moeilijk aan te krijgen. De dis. riem is met het juiste gereedschap op tijd gemonteerd. Bij diagnose krijg ik geen foutmeldingen.wie weet wat ??? Renault master 2.2 dci
Geplaatst door Bram1418 (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Master? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Master of stel zelf een nieuwe vraag.
10 Reacties
SWONNIE (0) PRO, 18 jaar geleden
zijn er geen tandwielen verschoven t.o.v. de as en is de nokkenas niet verdraaid?
vr.gr.
Henk Nobach (0) PRO, 18 jaar geleden
Lijkt mij een probleem in de luchttoevoer. EGR open, sleper van de nokkenas niet goed gemonteerd, kleppen in inlaatspruitstuk gebroken, etc...
Niet toevallig 2 brandplaatjes onder een verstuiver?
Bram1418 (0) PRO, 18 jaar geleden
Bedankt, zal dit alles eerst moeten controleren en kom er daarna op terug
ksie (0) PRO, 18 jaar geleden
Volgens mij zit er een spie in de poelie van de nokkenas.Misschien is deze gebroken waardoor de timing niet meer goed is.
SWONNIE (0) PRO, 18 jaar geleden
dat bedoelde ik met verschoven, bij zo'n crash als gebroken riem gebeuren er meerdere dingen, nokkenassen torderen etc.
vr.gr.
Richard9663 (0), 18 jaar geleden
Dit gaat over een 2.2 motor met twee bovenliggende nokkenassen, de kapotte spie bij de nokkenas gebeurt bij een 1.9. met enkele nokkenas.
mark7253 (0) PRO, 18 jaar geleden
heb je zuigerhoogte gemeten mischien drijfstang krom?
Bram1418 (0) PRO, 18 jaar geleden
Hallo,
aan het bovenstaande lag het niet er schijnt een sensor op de brandstofpomp te zitten welke op de eerste cilinder afgesteld moet zijn , dit was niet het geval vandaar dus de slechte loop van de motor. het is nu inmidddels opgelost , ik dank jullie voor het meedenken .
Bram
Henk Nobach (0) PRO, 18 jaar geleden
Dan heb je ook de distributietandwielen los gehad! Waarom dan?
Bram1418 (0) PRO, 18 jaar geleden
Nee henk dat heb ik niet alleen bij de montage van de riem moet de uitlaatnokkenastandwiel tegelijk met de riem op de as gemonteerd worden ,maar daar verschuift het geheel geen 180 graden mee. het punt is je kan je krukas en beide nokkenassen goedzetten en blokeren, maar er had rekening gehouden moeten worden met de verschuiving van de assen omdat de dis. riem was gebroken( dat verklaart ook het bol staan van de tuimelaar assen,want aan de kleppen was visueel niets te zien).