heb een probleem met nog een master , deze slaat uit tijdens het rijden
foutcodes bdp sensor en raildrukbewakingssensor
Beide zijn vervangen maar het probleem doet zich nog steeds voor het is bij het doortrekken van 1 naar 2 of van 2 naar drie maar pas bij 2800 toeren en hoger , waarschijnlijk komt hij daar druk tekort .
auto slaat dan uit en kan hierna weer opnieuw gestart worden .
iemand hier ervaring mee????
het is wederom een 2.2 dci
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Veel kilometers of juist weinig met veel korte afstanden. De Renault Kangoo met de 1.5 Dci motoren hebben veel last van vervuiling van de verstuivers. Laatst ook 1 gehad met schokken en inhouden bij doortrekken.Misschien ook bij dit type motoren het geval ?
Alleen BDP-gever vervangen heeft geen nut, je moet de stekker ook meevervangen.
Ik begrijp dat je een universeel uitleesapparaat gebruikt. Je hebt het opname element brandstofdruk vervangen? Lijkt mij dat deze alleen maar constateerde dat je een drukval had in de gallerij!!
Meet de retouropbrengsten van de verstuivers eens en vergelijk deze met elkaar. De verstuivers met een duidelijk grotere retouropbrengst is/zijn defect.
@Siem, ik heb nog niet meegemaakt dat een vervuilde verstuiver problemen geeft bij een 1,5 dCi.
Door inwendige lekkage in de verstuiver krijg je een drukval in de brandstofgallerij. Dit zorgt oa voor problemen in de stationaire loop.Ook dit kan je aantonen door het meten van de retouropbrengsten van de verstuivers.
maak gebruik van bosch kts 520 en snap-on diagnose , maar voor de zekerheid heb ik hem ook bij de renault na laten kijken , deze hadden alleen de brandstofdruksensor als fout, ik de laatste paar keren ook , dwz. na wissen van fouten kwam alleen nog maar de brandstofdrukfout telkens terug die van de bdp was eenmalig en nooit meer. verder valt mij op dat de diesel terugloopt vanuit de brandstoffilter, deze vult zich wel weer bij contact ( m.b.v. het electrische pompje in de tank) maar volgens mij start hij hierdoor ook s, morgens heel slecht.
retour opbrengst heb ik nog niet bepaalt maar heb hier ook geen apparatuur of iets dergelijks voor, kan het zonder speciaal gereedschap ??
Df 072 is 'informatie brandstofdruk', dat betekent niet dat de sensor defect is (kan wel maar dat heb ik nog niet meegemaakt).
Om de retouropbrengsten te meten moet je de retourleidingen losnemen en op de retour van de verstuiver een losse leiding met maatbeker plaatsen. Hoe je dit wilt doen mag jij weten. Zowel mercedes, volvo en renault hebben hier mooi speciaal gereedschap voor wat uiteraard ook in de vakhandel te verkrijgen is.
Als je een KTS 520 hebt dan zal je uiteraard ook terug kunnen vallen op de helpdesk van Bosch.
@Henk, bedoel je dat je het meegemaakt hebt of NOG NIET meegemaakt? Wij hebben nl. een ABCON Dieselboost en Injection Cleaner toegevoegd en het probleem was weg. Verder hebben wij een 2004 Kangoo in de garantie tijd bij een dealer gebracht die alle verstuivers heeft vervangen omdat deze slecht begon te starten en optrok. Daar kregen destijds te horen dat ze heel veel verstuivers hadden vervangen van deze motoren. Maar ongetwijfeld is dat een slechte serie geweest en komt het nu niet meer voor.?
NIET meegemaakt dat vervuiling de oorzaak was.
Het slechte starten werd veroorzaakt door interne lek van de verstuiver waardoor er slecht druk werd opgebouwd in de gallerij. De verstuivers zijn wel iets verbeterd maar ik vervang ze nog genoeg!
Vraag is dan, wat de oorzaak is van de inwendige lekkage Henk. Vervuiling of slijtage. Wij hebben er produkten voor die dit claimen te voorkomen. Maar ik hou me daar nu over stil, want anders maak ik teveel reklame en dat is niet de bedoeling.
Ja Siem, wat de oorzaak is zouden heel veel mensen willen weten. Ook bij Ford hebben ze problemen met de Delphi verstuivers. Gebrek aan smering mag niet de oorzaak zijn, de brandstof aan de pompen voldoet gewoon aan de EN590 Norm. In die norm wordt ook de maximale hoeveelheid micro-organismen (bacteriën) beschreven dus dat mag de oorzaak ook niet zijn.
Ik weet dus niet wat de oorzaak is. Maar wat mij wel opvalt is dat auto's uitgerust met een black-box of een Ecodrive, dus autos die eigenlijk nooit boven de 3000 omw/min komen, zelden een verstuiver defect hebben.
zou toch even de druk kontroleren bij optreden storing.Best mogelijk dat er een te hoge druk geregistreerd word(gezien het toerental) waardoor de motor stil gelegd word. Bij een te lage druk gaat een common rail meestal in noodloop.
J.E
Ik gok op een te lage druk, verklaard tenminste het slechte aanslaan van de motor.
Het is ook een te lage druk namelijk 650 bar bij 4000 toeren dit zou tussen 750 a 950 moeten zijn , maar zijn volgens jou, henk, de verstuivers de oorzaak hiervan ?
Bram dit kun je zoals Henk uitlegt meten door de retouropbrengst onderling te vergelijken.
@Henk, weet jij wat de norm EN590 inhoudt? Het heeft nl. niets te maken met smering, maar alles met de mate van opnemen van water in de brandstof. En water is de grote oorzaak van het stukgaan van de Delphi injektoren van Ford en dus waarschijnlijk ook van de injectoren van de Renault's. Alleen te voorkomen door zeer speciale additieven, die wateropname nog beter voorkomt dan de dieselbrandstof met de norm EN590. Maar ik zal je eea eens toe mailen.
Heb je de retourvloeistof al gecontroleerd? Dan weet je gelijk hoe je verstuivers zijn.
18 jaar
@Siem; In de EN590 staan oa beschreven; cetaangetal, massadichtheid, viscositeit, watergehalte en smeervermogen.
Eea staat uitvoerig beschreven in een topic over rode diesel die geopend is door Opeltje.
nee nog niet krjg de auto vrijdag terug
waarschijnlijk wel 1 of meer verstuivers kapot, heb precies hetzelfde probleem gehad met een espace g9t
Ook dit probleem gehad. 1 verstuiver defect.
Vier keer proef gereden met telkens 1 verstuiver leiding afgesloten. Wagen bleef tot 3 keer normaal doorrijden zonder problemen vwb afslaan van de motor.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Master of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar