close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault KANGOO: drijfstang lagers

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: E7J 77, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 55

hallo
ik heb een kangoo 1.4 uit 1998 nu heb ik dat ding helemaal uit elkaar maar kan iemand me vertellen wat het aanhaalmoment van de drijfstang moeren is, de dealer weet het ook niet wat ik achterlijk vind

Geplaatst door

yeshead (0)

al 7 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De dealer weet het niet? De dealer is gewoon te beroerd om het op te zoeken...

Gebruik nieuwe bouten
Fase 1 : 10Nm
Fase 2 : 42Nm

De andere aanhaalkoppels weet je wel?
Hoofdlagers, cilinderkop?

Hans4040 1230
badge vip badge

7 jaar

hoi hans
ik hoorde dat de 1e fase 10nm was daarna 38 tot 48 graden zou zijn kan dit ook of zeg je doe dat van mij maar, de kop zou iets van 30 nm zijn maar als je het weet laat het me maar weten

yeshead

yeshead 0

7 jaar

Ik weet niet van wie je dat gehoord hebt, maar mijn gegevens komen uit Autodata.
Hieronder ook de aanhaalkoppels voor de kop; Gebruik nieuwe bouten!

Hans4040 1230
badge vip badge

7 jaar

ik hoorde dit van het bedrijf dat de kop gevlakt had. ik weet dat het afgeraden wordt dit te doen maar het moest.
en ja ik heb liever een aanhaal moment dat is veel beter dan dat gedonder met graden. dank je voor de adviezen
yeshead

yeshead 0

7 jaar

Met de bouten die tegenwoordig gebruikt worden is het de bedoeling dat je ze op spanning zet . ( oprekken )

Om er voor te zorgen dat het rekken over de volle lengte van de bout plaats vindt is de schroefdraad over de volle lengte gemaakt.

Je ziet ook aan de hoeken van aandraaien dat je wat marge hebt. Kopbouten invetten op de schroefdraad en vooral onder de rand van de kop met b.v. molycote

Teken de bouten af nadat je ze hebt aangedraaid om verwarring te voorkomen.

Succes..

Punt 50
badge

7 jaar

hallo
ik gedaan wat jullie geadviseerd hebben maar in alle gevallen zit de krukas muurvast ook bij de oude lagers. wat nu????yeshead

yeshead 0

6 jaar

Waarom zaten de oude lagers vast is het eerste wat je gaat bekijken!

De oude krukas mag om nieuwe lagerschalen te monteren NIETS mankeren anders is een ondermaat slijpen de enige oplossing, met bijbehorende lagerschalen.

Aangezien we het hebben over een bijna twintig jaar oude wagen, zoek een goede gebruikte motor, keuze te over.

Succes.

Punt 50
badge

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.