Renault Scenic: Een vaag probleem. Veel geprobeerd maar nog geen vooruitgang geb

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

HELP HELP!!!!!!
Ik weet het niet meer.
Ik heb een renault scenic uit 1997 met een g3.
Mijn probleem is alsvolgt; zodra ik tussen de 2000 en 3000 toeren rijdt dan valt mijn motor uit, gewoon tijdens het rijden en ongeacht welke versnelling.
Wat ik al heb vervangen/repareren is:
1) luchtfilter
2) benzinefilter
3) kleppen laten stellen
4) krukas sensor vervangen
5) bougiekabels vervangen
6) gascomputer is vervangen
7) een 1 of ander simulator voor gascomputer. Het betrof voor mijn 4e bougie.

Ondertussen hoor ik van iemand dat het dan mn toerentalsensor kan zijn. De ander zegt mn bobine.
Ik ben er een beetje moedeloos van geworden en ook armer.

Een goede tip zou ik super vinden, maar een oplossing zou het beste zijn.


Alvast bedankt.

Denny

dennyb1

Geplaatst door dennyb1 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

timhoeks2 (0) PRO, 14 jaar geleden

kijk eens aan de voorkant van je auto in het midden van het motorblok. vlak onder het oliefilter zit een massa kabel op de motor geschroeft. die willen nog weleens breken waardoor ze slecht of geen contact maken. en check je accupolen ook even heel erg goed!

autobedrijf van breugel (0) PRO, 14 jaar geleden

kabelboom voor op de motor heb ik wel eens meegemaakt dat daar draden defect waren.
even de tule los maken en de kabels bekijken.

grt
Bart

8je (0) PRO, 14 jaar geleden

Komt de storing op gas EN benzine voor? Als hij n.l. op benz. goed rijdt, moet je de storing in het gassysteem zoeken.
Toerentalsensor hoef je niet meer te vervangen, want dat is al gebeurd.( BDP sensor)
Ik denk eerder aan defecte/ vervuilde stappenmotor icm een vervuild smoorklephuis. Maar misschien kan je hem eens laten uitlezen voordat er op de gok onderdelen vervangen worden.

dennyb1 (0), 14 jaar geleden

Beste mensen,

Top dat jullie reageren, dat geeft een mens weer hoop. Ik heb het e.e.a. al geprobeerd, ik begin steeds meer verstand te krijgen van auto's.
Hartstikke bedankt voor het meedenken. Hieronder de status hoever ik ben.

De massakabel is ok, eveneens de accupolen, die zijn ook goed.

De tip betreffende kabelboom, dat moet ik nog uitproberen, echter zie ik wel dat er van elk kabeltje een stukje is "afgeknaagd" waarschijnlijk om het e.e.a. door te meten, maar dat maakt t nog moeilijker om te zien of er een draadbreuk is. Toch een vraagje aan autobedrijf van breugel: Welke tule bedoel je, waar? zou je dat kunnen specificeren?

De auto heeft deze storing op beide, lpg en benzine. De gasspecialist zei dat de auto eerst op benzine goed moet lopen daarna loopt ie op gas ook beter.

Toevallig sprak ik gister mijn buurman terwijl ik aan de auto zat te sleutelen en hij had het over een dodepuntsensor. (tja, weer een sensor waar ik nog nooit van heb gehoord) wie o wie kan me daar meer over vertellen, waar zit ie en kan ik m zelf vervangen???

Alvast bedankt.

Denny

8je (0) PRO, 14 jaar geleden

Toerentalsensor, dodepuntsensor, krukassensor, bdp sensor, allemaal verschillende namen voor hetzelfde onderdeel...

Erwin2907 (0), 14 jaar geleden

Heb je al geprobeerd om de storing voor te krijgen door tijdens stationair draaien aan alle kabels etc te "rommelen"? Als er een draadbreuk oid is zou je die op deze wijze misschien kunnen opsporen.
Heb je geen foutcode in de computer van je auto na het uitvallen?

CARS&MOTORS (0) PRO, 14 jaar geleden

al uit laten lezen

autobedrijf van breugel (0) PRO, 14 jaar geleden

met thule bedoel ik de harde mantel die over de kabelboom zit.
dat afgeknaagde dat is waarschijnlijk de plek waar de storing zit.

dennyb1 (0), 14 jaar geleden

Beste mensen,

Hartelijk dank voor al jullie tips en trics. Vandaag heb ik mn auto uit de garage gehaald en wat er aan de hand was, was het volgende.
Op een electrische schema kreeg ik te zien dat er een draadbreuk was van een kabeltje dat mijn benzine(toevoer motertje ofzo) aanstuurd. Een relé is ook vervangen. Het had in ieder geval temaken met dat er geen signaal naar mijn benzinetoevoer kwam en zodoende deze uitviel.
(een massakabel). Ik hoop dat iemand er in iedergeval wat aan heeft en dat jullie het begrijpen want ik begrijp er geen bal van maar hij rijdt als een trein en ik ben weer een (arm maar) gelukkig man. Nogmaals bedankt voor de medewerking.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.