Renault Kangoo: Electronische storing & inhouden + soms afslaan

Bouwjaar: 2001

Mijn Kangoo 1.9 dTi heeft een electronisch probleem. Bij vrieskou gaat elke keer het lampje "electronische storing / voorgloeien" branden aan en uit. Als het lampje aangaat begint de auto in te houden. Soms tot ik niet meer harder kan rijden dan zo'n 40 km/u. Hoe warmer de motor wordt, hoe beter het gaat. Ook is hij al diverse malen afgeslagen. (en dus opgehaald door ANWB)
De dealer is er nu mee bezig maar komt er ook niet echt uit. Inmiddels is er "iets" aan mijn vlotterunit vervangen, een klep van de brandstofpomp en een verstuiver. Afgelopen donderdag weer meegekregen (na 2 weken bij de dealer te hebben gestaan) en tot vandaag probleemloos gereden. Vandaag bij -5 begon het probleem bijna direct na het wegrijden weer opnieuw. Ook sloeg hij spontaan af toen ik met 60 km/u op de motor afremde. Gelijk even ontkoppeld en weer gekoppeld en gelukkig sloeg hij weer aan. Na 10 - 15 minuten op de snelweg kreeg hij ineens een harde "hik". Maar het probleem met het inhouden bleef tot aan min werk (40 km verder). In de middag aan de comp. laten leggen en deze gaf de vertrouwde mededeling van een defect in de afstelinrichting van de voorspuitinrinchting. Dus dezelfde foutmelding waar ik mee kwam zo'n 2 maanden geleden. Inmiddels ¤ 1000,= armer maar nog geen goed rijdende auto. Wie heeft hier misschien een oplossing voor of klinkt dit bekent in de oren?

Rien9777

Geplaatst door Rien9777 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Kangoo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

ksie (0) PRO, 18 jaar geleden

Bedrading bij gaspedaal??.Ook vliegwielsensor vernieuwen ondanks dat de testkast geen storing aangeeft.

dirk2270 (0), 18 jaar geleden

wat voor brandstof tank je?laat de vervroegings klep eens onder uit de pomp halen om te kijken of daar ijzer vijlsel in zit.

Rien9777 (0), 18 jaar geleden

Ik tank bij "de Haan" hun PowerPlus Diesel

Rien9777 (0), 18 jaar geleden

Dealer zei gisteren dat het "hoogstwaarschijnlijk" aan de pomp ligt. Hij zou niks anders meer weten. Enige zekerheid kan hij, het Renault Tech-team, de Bosch-importeur én de dieselspecialist mij niet geven. Wat er wél duidelijk is, is dat als ik de pomp laat reviseren het me minimaal ¤ 1000,= gaat kosten. En of de motor dan weer goed loopt??
Het enige wat ik zeker weet is dat de auto weer normaal rijdt als het boven nul is, of dat hij na een 10 minuten gereden te hebben, even stilstaan en dan weer opnieuw starten ook weer goed rijdt. Gaarne jullie adviezen voor wat ik nu kan doen.

Rien9777 (0), 18 jaar geleden

Helaas.......... de complete brandstofpomp vervangen (vraag me even niet hoeveel ¤ 's maar 't zal niet misselijk zijn) maar géén verbetering bij vorst gemerkt. (dus nog steeds de oorspronkelijke klacht vanaf 25/11/2005) Gisterenochtend bij -5 deed hij hetzelfde, motorstoringslampje aan én inhouden. Op het laatst reed ik +/- 20 km p/u. Durfde de Noordtunnel niet meer in te rijden uit angst dat ik weer stil kwam te staan. De auto kwam ook moeilijk tegen een heuveltje op. Dus omgedraaid en al stotterend en stotend weer naar de parkeerplaats thuis . Oftewel.... dit kostte mij weer eens een keer een stuk salaris. Ik wordt zo langzamerhand een "beetje" gek van de auto. Volgens mij is nu inmiddels het complete brandstofsysteem vanaf de tank tot aan de cylinders vervangen/nagekeken/bekeken, maar géén verbetering merkbaar. Begin eraan te denken de auto maar te verkopen, dit is een schijnbaar bodemloze put, zonder uitzicht op verbetering.

Heeft iemand nog ideeën wat het zou zou kunnen zijn? Graag reactie!!

sjaak10918 (0) PRO, 18 jaar geleden

als het rond 0 graden begint, lijkt het wel of er ergens water in het brandstofcircuit zit. tank/opvoerpomp/leiding/filter ???
Sjaak.

Rien9777 (0), 18 jaar geleden

Sjaak, er is ook al gekeken naar vocht in het systeem. Helaas is dat niet gevonden. Ook in de tank zit alleen maar diesel (ook gecheckt dat er geen vocht in zat)

sjaak10918 (0) PRO, 18 jaar geleden

of een temperatuursensor die de (vervroeging van de) inspuiting regelt geeft geen goede waarde aan de computer. proberen op te (laten) zoeken en bij slecht lopen deze lostrekken, kijken of het dan verbeterd. Succes, Sjaak.

Rien9777 (0), 18 jaar geleden

Nou mensen, voorlopig allemaal bedankt voor de info, ik heb alles doorgegeven aan de dealer en die heeft er wat mee gedaan (hoop ik) Inmiddels weer de auto 1 week in gebruik en alles ging goed tot gisterenochtend. Toen moest hij eerst een paar keer ronddraaien bij het starten voordat 'ie aansloeg, veel rook. Die middag idem dito. Na een korte stilstand is het niet te merken, maar na een 2 a 3 uur wel. Vanmiddag op de snelweg ineens weer het motorstoringslampje aan en geen reactie meer op het gaspedaal totdat we klaarblijkelijk onder een bepaald toerental zaten, toen deed hij het weer normaal. Even verderop na opgetrokken te hebben tot ong 80 km/u deed hij weer hetzelfde, geen reactie meer op gaspedaal. Na teruggezakt te zijn in snelheid, weer plotsklaps controle & motorstoringslampje uit. Wat zou het nu kunnen zijn. Inmiddels is de brandstofpomp vervangen, 1 verstuiver (met sensor) vervangen, vlotterunit vervangen & de pc vervangen (2e hands) Wat zou het kunnen zijn? Is dit nog steeds een gevolg van de eerdere klacht of niet?

h.a. de leede (0), 17 jaar geleden

Het zit je allemaal niet mee! Mijn vader heeft een zelfde auto ook een 1.9 DTi en had na een rit Rotterdam-Den Helder een nagenoeg zelfde probleem. Inhouden rond de 2000 toeren en onder de 2000 liep hij weer lekker. Het rare was dat het motormanagementlampje niet brande maar wel het lampje van het voorgloeisysteem! Toen hij eenmaal op Texel aankwam heeft hij maar de ANWB gebeld en kwam de Renault Dealer ui de Cocksdorp langs. Daar hebben ze hem nagekeken en het systeem gaf totaal geen fouten aan. Hij liep daarna ook zonder problemen. Hun visie was dat waarschijnlijk de fout lag in de Gaspedaalsensor. De rit terug naar Rotterdam is probleemloos verlopen. Ik ga vandaag zowiezo de Renault Dealer in R'dam bellen om advies dus ik ben benieuwd! Iemand hier ervaring mee met de gaspedaalsensor?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.