auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Laguna: Elektronische motorstoring versus warm weer.

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 dci

Hallo,

Ik heb in het verleden veel problemen gehad met motorstoringen.Zo in een keer brande het oranje lampje en ging de motor in de noodloop.
Na veelvuldig uitlezen en onderdelen vernieuwen kwam ik erachter dat het probleem zich voordeed in de bedrading van de turbodrukcensor.Deze doorgeknipt en aan elkaar gesoldeerd.Nu een jaar later wederom dezelfde storing.Als eerste de bedrading van de turbodrukcensor gecontroleerd,deze zaten nog prima vast.
Daarna de egr klep en waar ik bij kon komen het inlaatspruitstuk gereinigd.Helaas had dit weinig effect.
Nu was ik vandaag,met 30 graden,op het land bezig hooi aan het laden en had de auto stationair draaien en af en toe een stukje vooruit rijden.Na plm. 10 minuten de auto weer in storing.Dit ging continu door.Na controle was het enige wat ik kon ontdekken een ongeloofelijk heet motorcompartiment.Nadat ik de auto een aantal uur had laten staan en deze avond de snelweg koos was er geen vuiltje aan de lucht,auto reed prima,trok lekker door,geen vermogensverlies en geen extreme zwarte rook achter de auto.
Zou het iets te maken kunnen hebben met te warme lucht die naar binnen wordt gehaald waardoor de elktronika
een verkeerde waarde meet?
Kan iemand mij hier iets over het probleem vertellen of liever nog,heeft iemand hier een oplossing voor?

Gr. Arno.

Geplaatst door

Arno653 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Best mogelijk dat door het wel heel lang stationair draien en geen rijkoeling de temperatuur te hoog oploopt in de electronica, ook omdat deze ook zelf warmte ontwikkeld.

Motor kap (gedeeltelijk) openen de volgende keer en zien of het dan verbeterd stilstaand, zo ja, dan weet je de oorzaak.
Dan nog een oplossing voor met dichte motorkap betere koeling te krijgen in het motor compartiment.

Denk alleen dat deze situatie vrij uniek is om daar een grote ingreep te doen..
Meestal wil ik wel rijden met deze temperaturen, niet zolang stilstaan.
Of de motor uitzetten tussen het verrijden door.

Cor1822 0
badge

18 jaar

Doet de koelventilatoren het wel?

sgm 0

18 jaar

Tot op heden geen probleem meer gehad,wacht dus maar af!
Bedankt.

Arno653 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.