close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Clio: Er zijn rare dingen met mijn clio aan de hand.

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: F8Q - 1.9 diesel

Hallo mijn naam is Niels,

Ben de trotse bezitter van een goede clio II 1.9 diesel uit 1999 kenteken: 58-DJ-PV met 179.000 KM op de teller.

Sinds een paar maanden werkelijk van alles vernieuwd, waaronder de stuurpomp nieuwe kleppendeksel, distr. riem en achter nieuwe remzuigers en dan nog het reguliere onderhoud.

Hij begint ook steeds meer electrische storingen te krijgen:

1. af en toe gaat het service lampje in het dashboard branden en gelijktijdig het Airbaglampje

2. De centrale vergrendeling is er van de week mee opgehouden, nieuwe batterijen e.d mogen niet baten.

3. achterruitenwisser aanzetten en sproeien heeft geen zin, hij sproeit gewoon aan de voorkant.

antwoord dealer:

1. nieuwe wikkelveer airbag, oké kan heb altijd bij audi gewerkt, die hadden er ook last van.

2. Nieuwe motormanagement, deze zou defect zijn !?! Volgens mij is er nog een rekeneenheid voor de CV, wie kan mij vertellen waar die zich bevindt volgens mij ligt het hier gewoon aan, maar de dealer heeft na het toelopen van de auto (en er zonder dat er handen aan te pas waren gekomen) geconcludeerd dat er een nieuw Motormanagement in moet.


bijkomend verhaal op de hele elende is dat indien je de auto wil starten je dit kan doen door de sleutel in het contact te steken, draai je deze dan om gebeurd er niets. knijp je de CV vergrendeling tijdens het draaien in dan wil hij wel starten... Volgens de dealer kan dit niet, toch hebben ze het zelf ondervonden en staan ze voor een raadsel.

3. Achterwisser, snappen ze ook al niet....

Wat heb ik aan deze dealer: Helemaal niets... dus vandaar, wie kan mij helpen.

Geplaatst door

ASATP (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

1. kan idd zo zijn of stekkers onder de stoel.
2. als ze er verder niet naar gekeken hebben kunnen ze deze conclusie naar mijn inziens ook niet stellen. Dit kan nl van alles zijn.
3. Als je achter wil sproeien en hij sproeit dan voor dan is meestal gewoon het pompje inwendig stuk.

sjaak r 0
badge

18 jaar

Helemaal met sjaak eens. De stoel als met de pomp. De pomp is ook bij mij kapot en dan spuit hij aan beide zijde.
Tevens ben ik het helemaal eens met de dealer betreffende motormanagement. Gewoon uitwisselen en als de storing alsnog blijft een ander onderdeel uitwisselen. Net zolang hij het goed doet.

Mijn advies, ga eens bij een andere dealer langs die jouw verder kan helpen!!

ejnn 0

18 jaar

@ ejnn en Sjaak R. bedank voor jullie reactie, weet een van jullie ook waar de RE zit van de centrale vergrendeling, misschien bevatten contactpunten oxidatie.

Ruitenwisser motor, word vervangen. Hier heb ik er nog een van liggen.

Stoelcontacten airbag ga ik nakijken, en anders de wikkelveer vervangen.

ASATP 0

18 jaar

links onder bij zekeringkast

sjaak r 0
badge

18 jaar

De motor bedoelen we de motor, welke het water verpompt, niet de ruitenwissermotor daar is niets mis mee. De stoelcontacten goed schoon maken, is de storing verholpen en na een periode krijg je hem weer, doorsolderen.

ejnn 0

18 jaar

Weer bedankt Jongens! toppie en in plaats van ruitenwisser motor bedoelde ik wel degelijk een Sproeier Pomp alleen het kwam ietwat raar uit mijn vingers

ASATP 0

18 jaar

ach ja sleutelen en typen is ook wereld van verschil :-)

sjaak r 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.