close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Espace: Espace 1997-2002

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2,0 16V

Heren, dames...Al weer 6 jaar rijd ik uiters tevreden rond in een '93 Espasje. Omdat dit nog een mechanische auto is, kon/kan ik al het onderhoud en reparaties zelf doen. Deze Espace is inmiddels aan vervanging toe, Dus ben ik van plan het opvolgend model te kopen(97-02)(je weet wel met die roosters in de spiegels) met een 16V benzine motor

Nu begrijp ik van deze en gene dat deze Espace erg elektronisch is met de bijbehorende storingen en problemen.

Vraag 1) In hoeverre is het bij dit type Espace(1997-2002) onderhoud en reparaties nog zelf te doen ? of moet je voor elk wiswasje de computer laten uitlezen/resetten bij de dealer(en waar ik woon daar zit zo'n arrogante hufter die je eigenlijk liever de zaak uitjaagd tenzij je een nieuwe Espace koopt)

Vraag 2 Hoe betrouwbaar is dit type Espace ? net zo goed als zijn voorganger ?

Vraag 3 Wat zijn de eventueel veel voorkomende problemen en wat is echt een zwak punt van dit model ?

Vraag 4 Heeft iemend misschien een tip alwaar ik een werkplaats handboek/cd kan aanschaffen ?

Misschien is dit niet de juiste site?plek om zulke vragen te stellen, maar dan hoor ik het vast wel.

Een ieder die hier mij mee kan helpen wil ik bij voorbaat alvast bedanken.

Mvg Nico(die zich zelf alweer als een vorst (met gamalin en 3 dochters)over s'herenwegen ziet zoeven)

Geplaatst door

nico1 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo Nico,

Ik rij zelf nu vier jaar in dit type espace. Het is een mooie auto maar ik heb toch wel vrij veel onkosten gehad. De duurste reparatie die ik heb gehad was een koprevisie omdat de multiriem was gaan rafelen en tussen de ditributieriem was gekomen. Komt volgens mij vaker voor bij dit type. Dus goed in de gaten houden, kostbaar grapje. Ook heb ik twee kapotte aandrijfassen gehad en op dit moment zit er weer een vreemd geluid in het aandrijfgedeelte. (zie mijn bericht wat ik vandaag heb geplaatst. Ook heeft de benzinepomp het een keer begeven, maar dat komt misschien wel omdat ik op lpg rijd. Verder ben ik tevreden over de auto, voor ons gezin met 7 personen is het een comfortabele reis auto.

Voor het handboek verwijs ik je naar de volgende site, hier heb ik veel tech. informatie weggehaald.

Tjemig de pemig das een mooie site, zal vast een printer cartridge gaan kopen ! Reuze bedankt

Na ja in 4 jaar tid een benzinepomp, en aandrijfasssen vind ik nog wel meevallen, kijk dat verhaal van die multieriem had waarschijnlijk door goede controlle vermeden kunnen worden, maar alvast bedankt voor de tip !

Mvg Nico

nico1 0

15 jaar

brandstofpompen vaak defect
motoren vaak defect
ecu storingen
aandrijfassen
ruitenwissermotor op achterklep
versnellingsbakken vaak defect

mourad 2 0

15 jaar

kijk hier heb ik ook wat aan.....motoren vaak defect ? wat gaat er dan stuk aan ?

nico1 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.