tja, weer een fijne V6....
klant kwam met koelings problemen: lekkage. lekkage ter hoogte van de WP. nou zo gezegt zo gedaan, alles demonteren, nog een controleren inderdaad WP lek. ZO gezecht zo gedaan een nieuwe WP gemonteert (OMG wat een klere klus :P ).
Bij het demonteren van de WP, zag ik dat de schoepen van de WP afgebroken (het is een metale pen wat er inzit, dus daar moet iets mis zijn dacht ik bij mezelf, maar toch dicht gebouwt, en afgevult. motor starten, dop er af, ontlucht koelvin 3x laten inslaan, af laten koelen, bij gevult en dan proefrijden.
Het koelwater wordt gewoon door de dop geperst (al een andere dop geprobeert, werkte helaas niet :( ). Ik zit dus te denken aan een koppakking (leuk, weer de motor lichten....). Klant belde nog met: O ja, hij had ook problemen met de kachel laatste WEKEN(!), wordt niet zo warm meer, wilt u daar nog even(LOL) naar kijken.
heeft iemand dit al gehad, dat bv de EGR warmte wisselaar defect is? (als deze er op zit). of mogen we voor nog een ronde motor er uitlepelen :P
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zal wel een ronde motor vervangen worden want de blokken willen nog wel eens scheuren....... Gebeurt meer bij de Espace met Isuzu V6 diesel........
Paul, waar scheuren deze krengen dan? Hebben ze een vast zwak punt of verschilt het vaak per koel kanaal?
1 der bussen van de achterste cilinderrij kan gescheurd zijn en/of gezakt zijn. In beide gevallen blok vervangen helaas.......
Met Paul eens komt vaak voor bij deze motoren.
Ok, dank kun je dit goed zien?(die scheur), we hebben de vorige keer de motor laten zakken, en dan kun je de WP prima vervangen.
Nee dan moet de motor er uit.
[quote=sjaak r]Met Paul eens komt vaak voor bij deze motoren.[/quote]
0
k heb eens begrepen dat dit alleen voor komt bij deze motoren in de renault niet als de motor in een opel ligt. Wie kan dit bevestigen?
14 jaar
Nog geen tijd gehad, zal wel ergens volgende week worden, eer we weer aan beginnen...
[quote=harnak][quote=sjaak r]Met Paul eens komt vaak voor bij deze motoren.[/quote]
0
k heb eens begrepen dat dit alleen voor komt bij deze motoren in de renault niet als de motor in een opel ligt. Wie kan dit bevestigen?[/quote]
Heb ik ook gehoord. De motor moet in de espace ook veel harder werken dan in de kleinere opel en als de koelwaterkanalen in het blok dan wat krap bemeten zijn..
Eerst de EGR warmte wisselaar gecontroleerd, deze bleek lek (bijna blij er van :P ). Nieuwe gemonteert, heeft helaas niks geholpen, nieuwe motor gemonteert (een kleine 9000,=), en probleeem opgelost.
Koppen, achter af gelicht 1 bus gezakt, maar ik snap 1 ding niet.
Als er een bus gezakt is, en je perst het koelsysteem af, dan moet er toch koel water in de cilinder lopen, dit was NIET het geval....
Daar kan de druk tijdens het afpersen te laag voor zijn, met zo'n pompje breng je maar een beperkte druk in het systeem.
De compressiedruk is veel hoger dan de druk tijdens afpersen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar