auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Espace: geen trekkracht en druk op expansievat

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: V6 automaat

De auto springt regelmatig in noodloop trekt dan slecht toerental gaat dan omhoog,storing DF055 (Boschkast 1241 onbekend)verschil turbo circuit onderbreking,
circuit drukregeling drukvulling drukregelklep is al vervangen.Contact enige tijd uit is de storing weer weg
achterop de turbo drukregelmembraan zit ook een sensor met drie draden ,zou die ook storing kunnen geven?Dat lijkt me het controle
signaal van het membraan.

Motor ,koelvloeistof ,komt ook op druk ,kachel wordt niet echt warm,radiateur blijft koud
Thermostaat en radiateur al vervangen, er zit toch geen tweede thermostaat in deze motor verstopt?
Kan de waterpomp defect zijn?Is niet eenvoudig bij te komen er lijkt geen doorstroming te zijn

Geplaatst door

autobalk (0)
badge

al 23 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Druk op het koelsysteem is bijna altijd een verzakte cilinderbus. Daarover is zat te vinden op dit forum.

Henk Nobach 0
badge

14 jaar

We hebben de motor eruit en de achterste kop eraf,cilinders en kop zien er redelijk uit,ik zie na schoonmaken "losse" cilinderbussen
de pakking is wat gammel ER lijkt een klein hoogteverschil tussen bus en motorblok ,is niet rondom overal gelijk
met een meetklokje meet ik niet meer dan 0.03 tot 0.04 mm verschil

autobalk 0
badge

14 jaar

Heeft iemand al eens nieuwe koppakkingen gemonteerd en dat het daarna goed is?
Is er een bepaalde maat voor de hoogte van de cilinderbus tov bovenzijde blok?

autobalk 0
badge

14 jaar

Ben je al wat verder met de storing?
Heb precies hetzelfde probleem met drukvulling

sjaak r 0
badge

14 jaar

Gewoon een c0 snuffelaar eraan hangen, mocht er co in het koelsysteem aanwezig wezen dan de cilinders 1 voor 1 afpersen.

Bas_petiet 0
badge

14 jaar

We hebben een ruilmotor gemonteerd decilinders waren ingezakt
heeft een paar maanden goed gedraaid heeft nu weer een andere storing

autobalk 0
badge

14 jaar

probleem met turbodruk word veroorzaakt door een stroef gaande variabele geometrie van de turbo!! als turbodruk te HOOG is dit vaak het probleem... word dan 2700 mB ipv 2100 mB. Luchtmassameter kan ook verkeerd meten zodat aanzuigwaarde en turbodruk niet meer aan elkaar gekoppeld zijn en de electronica dus zegt ''fout turbodruk'' of verschil in druk enz enz.. succes allemaal met deze fantastische 3.0 DCI'S !!!

bunky 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.