Renault Espace: geen trekkracht en druk op expansievat

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: V6 automaat

De auto springt regelmatig in noodloop trekt dan slecht toerental gaat dan omhoog,storing DF055 (Boschkast 1241 onbekend)verschil turbo circuit onderbreking,
circuit drukregeling drukvulling drukregelklep is al vervangen.Contact enige tijd uit is de storing weer weg
achterop de turbo drukregelmembraan zit ook een sensor met drie draden ,zou die ook storing kunnen geven?Dat lijkt me het controle
signaal van het membraan.

Motor ,koelvloeistof ,komt ook op druk ,kachel wordt niet echt warm,radiateur blijft koud
Thermostaat en radiateur al vervangen, er zit toch geen tweede thermostaat in deze motor verstopt?
Kan de waterpomp defect zijn?Is niet eenvoudig bij te komen er lijkt geen doorstroming te zijn

autobalk

Geplaatst door autobalk (0) PRO , lid sinds 22 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Espace? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Henk Nobach (0) PRO, 14 jaar geleden

Druk op het koelsysteem is bijna altijd een verzakte cilinderbus. Daarover is zat te vinden op dit forum.

autobalk (0) PRO, 14 jaar geleden

We hebben de motor eruit en de achterste kop eraf,cilinders en kop zien er redelijk uit,ik zie na schoonmaken "losse" cilinderbussen
de pakking is wat gammel ER lijkt een klein hoogteverschil tussen bus en motorblok ,is niet rondom overal gelijk
met een meetklokje meet ik niet meer dan 0.03 tot 0.04 mm verschil

autobalk (0) PRO, 14 jaar geleden

Heeft iemand al eens nieuwe koppakkingen gemonteerd en dat het daarna goed is?
Is er een bepaalde maat voor de hoogte van de cilinderbus tov bovenzijde blok?

sjaak r (0) PRO, 13 jaar geleden

Ben je al wat verder met de storing?
Heb precies hetzelfde probleem met drukvulling

Bas_petiet (0) PRO, 13 jaar geleden

Gewoon een c0 snuffelaar eraan hangen, mocht er co in het koelsysteem aanwezig wezen dan de cilinders 1 voor 1 afpersen.

autobalk (0) PRO, 13 jaar geleden

We hebben een ruilmotor gemonteerd decilinders waren ingezakt
heeft een paar maanden goed gedraaid heeft nu weer een andere storing

bunky (0) PRO, 13 jaar geleden

probleem met turbodruk word veroorzaakt door een stroef gaande variabele geometrie van de turbo!! als turbodruk te HOOG is dit vaak het probleem... word dan 2700 mB ipv 2100 mB. Luchtmassameter kan ook verkeerd meten zodat aanzuigwaarde en turbodruk niet meer aan elkaar gekoppeld zijn en de electronica dus zegt ''fout turbodruk'' of verschil in druk enz enz.. succes allemaal met deze fantastische 3.0 DCI'S !!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.