Renault Scenic: Foutcodes P0201 P0120 P0314

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Regelmatig foutcodes

P0201, verstuiver 1e cilinder –N30:storing in stroomcircuit:P0201
Deze foutcode wordt alleen aangegeven als de motor op benzine draait. Dan licht op het dashboard het motortje op.
Gaat de motor over op LPG, blijft het branden. Wordt de motor uitgezet en je reset de melding en de motor loopt alleen op LPG dan is er geen last.
P0120, gaskleppositiesensor –G69:storing in stroomcircuit:P0120
P0314, Cilinderoverslag (en) herkend:enkele (onbepaalde) cilinder:P0314
Veder geeft de auto ook aan met alleen vochtig weer een lambdasonde fout aan.
Nu zit de benz.injectors van deze motoren tegen het schutboard aan. Hoe krijg je deze los ?
Ik heb wel eens een kopvervanging gedaan en ik weet dat ze op een rail zitten.
Moet je dan het luchtaanzuighuis demonteren en doe je dat met die 5 uitwendige tork bouten ?
Hoe maak je het luchtaanzuighuis dan los als je deze bouten er uit heb ? Ik heb het wel eens geprobeerd maar dat lukte niet.

Wie kan en wil mij een beetje aansturen ?

Pakreel

Geplaatst door Pakreel (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

Pakreel (0), 9 jaar geleden

T.a.v. P0201 storing, ben ik er uit. De auto rijdt op LPG met een Vialle LPI. Nu blijkt dat het regel kastje van Vialle waar geschakeld wordt van benzine op LPG defect.
Er was een van de 14 contactpunten bij de stekker volledig weggerot. Deze verbinding overbrugt met een draadje in het kastje. Daarna was het probleem over.
De plaats waar het grijze kastje gemonteerd zit krijgt zoveel narigheid tijdens het rijden, veel vocht, over zich heen dat ik dit volledig vocht geïsoleerd. d.m.v. zo'n latex handschoen, weer heb gemonteerd.

De andere problemen daar heb ik nog geen definitieve oplossing voor, alleen tijdelijk. Dat betekend d.m.v. van zo'n OBDII uitleeskastje van conrad elke keer de storingsmeldingen resetten. Dat kan omdat deze storingsmeldingen niet direct weer terug komen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.