Renault Clio: Foutmelding "koude kring regelcircuit 101A, niveau laag"

Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.5 DCI

Hallo, probleem met voorgloeicircuit met bovenstaande foutmelding.

Gloeibougies krijgen continu 8-9volt. Voorgloeirelais al 2 maal vervangen. 1 maal door occasie, laatste een nieuwe.

Iemand een idee?

fns-service

Geplaatst door fns-service (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 13 jaar geleden

101A Iets met je airco relais volgens mijn lijstje hier.

Misschien dat beide (code en klacht) iets met elkaar hebben uit te staan (gezamelijke massa of voeding?)

Oiram

fns-service (0) PRO, 13 jaar geleden

Zit geen airco in...

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 13 jaar geleden

Je hebt wat weinig informatie gegeven./oa bouwjaar

En wat zijn de klachten/of lampjes/meldingen?
8-9 volt gemeten met aangesloten stekkers? en ook als de auto van contact staat?

Volgens mij zie je bij sommige Renault's wel vaker een airco code zonder dat die er airco er in zit.
Of soms een configuratie foutje.

Oiram

fns-service (0) PRO, 13 jaar geleden

Hey,
Is ene van 01/2002, van 48kw. Zonder airco. Als ik de melding wis komt ze meteen terug als ik de motor start.

ja, heb ik ook al iets van gelezen dat de airco fouten geeft zonder dat er een inzit.

Auto is binnengekomen met lampje motormanagement dat brand. Gaf 2 foutmeldingen.

Bovenstaande melding + melding 2 de cilinder. Ik begin zo een vermoeden te krijgen dat lamje motormanagement brand door melding 2de cilinder.

Met "koude kring" dacht ik eerst dat dit doelde op gloeibougies. Deze waren een tijd geleden reeds vervangen door mij. ( starte slecht, nu nog...is beter maar niet wat het zou moeten zijn) Niet moeilijk daar de bougies continu stroom krijgen. verlijten sneller.

Als ik met Mutlidiag de relais aanstuur gaat deze van +-9v -) 12v.

De temperaturen zijn ook in orde (water,...)

fns-service (0) PRO, 13 jaar geleden

Neen 9 volt gemeten met stekker losgetrokken. Ik heb niet geprobeerd te meten zonder contact op. Ander zou de batt leeglopen he...

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 13 jaar geleden

Sluit niet helemaal uit dat die 9 volt en soort controlespanning is.
Als je nog eens meet met de stekker erop en die spanning is weg weet je het zeker.
Zo'n controle spanning kunnen ze gebruiken om de gloeibougies te controleren/bewaken.
Staat dus wel spanning op maar geen ampere's, en hoort dan vermoedelijk zo.
Gloeibougies al even doorgemeten? Deze auto moet overigens ook goed kunnen starten zonder die gloeibougies.

Dus misschien iets anders aan de hand?
Andere foutcode weet je die nog?

Oiram

fns-service (0) PRO, 13 jaar geleden

Hey, zou kunnen. Ga ik eens testen. Als de bougies ok zijn zal ik sowiso niets meten.

Die code van die injector weet ik niet meer. Is wel al de 2de keer dat ik die moet wissen. Zou wel eens kunnen zijn dat dat de boosdoender is van de motormanagementlamp.

Zou wel eens goe kunnen dat ik op een verkeerd spoor zit...

Is toch de 2de van de D-riem he? Gemakkelijk te verwijderen?

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 13 jaar geleden

Sommige merken/types beginnen ook bij het vliegwiel, dit model weet ik zo even niet met zekerheid.
Ik zou eerst nog niet een verstuiver eruit halen, eerst wachten tot de code terug komt en die hier vermelden.
Misschien komt hij iemand bekend voor.
Wat je wel zou kunnen doen is een lektest op die verstuivers.

Kan helaas niet meer reageren ga nu op vakantieeee

Oiram

fns-service (0) PRO, 13 jaar geleden

Goe verlof en bedankt voor de reacties,

gr, Mario

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.