Renault Clio: Renault Clio 1.2 RN

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2

Hallo,

Ik heb sindskort een renault clio aangeschaft. Weliswaar met het volgende probleem:

- Stotteringen
- Hapert bij hoge toeren

Is er iemand bekend met dit probleem en/of weet de oorzaak hiervan?

Hoor snel van jullie

Morinho

Geplaatst door Morinho (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Kan een mengsel fout zijn of wegvallende ontsteking. Het is in ieder geval niet goed voor je dure katalysator, die kan kapot gaan.

Vernevel in het donker met een plantenspuit bij draaiende motor een beetje water over de ontstekingsdelen (bobine, bougiekabels, etc.).
Zie of hoor je vonken dan moeten die onderdelen vervangen worden.

Kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekken, scheuren e.d.
Is de uitlaat volledig gasdicht en niet lek? Vooral het 1e stuk tot de katalysator.

Als dat allemaal goed is, laat de dealer dan de sensoren uitlezen en de signalen controleren.

Hoe oud zijn de bougies (in kilometers)? En het brandstoffilter?
Onlangs een keer de benzinetank volledig leeg gereden? Of de vorige eigenaar?

Particulier gekocht of heb je garantie?

Morinho (0), 13 jaar geleden

Dus als ik het goed begrijp, een beetje spuiten met water rondom de onstekingsdelen? Zal het straks even uitproberen

De auto heb ik recent van een particulier gekocht, heb ook geen inzicht op de geschiedenis van de auto. Benzinetank zal vast met alle zekerheid leeg gereden zijn. Heb de auto daarom ook voor een schijnprijsje mee kunnen nemen, met de gedachte dat er wat aan gerepareerd moet worden.

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Als (maar je weet dat niet) de tank leeg gereden is, dan komt er vuil in de benzinepomp en het benzinefilter.
Elke oudere auto heeft onder in de tank vuil dat er in de loop der tijd is ingekomen.
Benzine filter kost niet zo veel en moet toch regelmatig vervangen worden (zo om de 60.000km of zo).
Maar ook je benzinepomp kan dan overleden zijn door vuil.

Of meet de brandstofopbrengst. Zoek de toevoer en retour leiding bij de motor.
Retour los en daar 30 seconden meten. Zul je zelf de pomp op een of andere manier moeten aansturen.

Morinho (0), 13 jaar geleden

Probleem opgelost!!

Bougies waren verouderd. Heb ze zelf vervangen, 4 stuks. Rijdt nu weer als een zonnetje..

Hartelijk dank voor de reacties!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.