Hallo,
ik heb hier een clio staan van 2002. Daar is de koppeling aan vervangen en distributieriem, dus ook accu los geweest. Sindsdien doet soms het probleem op dat de auto niet meer reageert op het gaspedaal, of dit op voorhand al was heb ik niks van gehoord. Als men de auto de dag erna start doet hij het gewoon wel weer. Heb al eens alle stekkerverbindingen gecontroleerd, maar niets aan te zien. Na rondkijken op de site heb ik besloten de stekker links naast het koppelingspedaal, van het gespedaal, er tussen uit te halen en alles door solderen. Daarna alles gewist, maar vervolgens werkt het pedaal nog steeds niet. Storing wat wordt aangegeven is P0120. Ik weet niet wat ik verder moet doen, of wat ik moet nameten, met welke waarden. Ik hoop op jullie hulp.
MVG Jos
PS hierbij de afbeelding van de stekker wat is verwijderd.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Normaal nieuwe stekker met kabelbundel op gaspedaal en rechtstreeks op rekeneenheid verbinden.Nummer en kleur op rekeneenheid hangt af van motortype, dealer moet je dit kunnen vertellen.
Heb je de stekker v.d rekeneenheid losgehaald? Het zal niet de 1x wezen dat er 1 of meerder pennetjes verbogen zijn, en dan geen contact maken.
Hallo,
@ Bas: Ik heb de stekker niet van de regeleenheid afgehaald.
@ Geert3496: Ik had begrepen via andere berichten dat het ging om de steker wat naast het koppelingspedaal zit. Zijn er verder nog zwakke plakken in de bekabeling dan? En word deze dan op stekker van de regeleenheid verbonden?
Het gekke is dat hij het soms wel weer gewoon doet, storingslampje ook uit is. Zet je hem af, start je hem weer, doet hij het niet meer.
Stekker van gaspedaal rechtstreeks op rekeneenheid aansluiten, is reparatieset 8200673203.
Bedankt Geert voor de informatie. Ik heb echter alle stekkers eens goed gereinigd en nu al 50 keer gestart en verschillende stukken mee gereden. Gaspedaal blijft het nu gewoon doen. De stekker was inderdaad wel los geweest van regeleenheid, maar geen pinnetjes gebogen, wel lichte verontreiniging, vandaar begonnen met alle stekkers schoon te maken. Zal het vandaag nog een tig keer proberen en de klant kan dan op eigen risico proberen (wilde goedkoop mogelijke oplossing). Als probleem terugkomt zal ik echter jou aangegeven reperatieset bij renault halen.
Bedankt voor de reactie zover.
Helaas, weer hetzelfde verhaal. Het heeft niet mochten baten. Is er volgens jullie voorlopig maar een oplossing? Dus zoon reperatiestukje aanschaffen volgens Geert? Het nummer klopt volgens mij niet, is iets van de BDP Sensor. Maar dat zoek ik dan wel uit bij de Renault dealer.
MVG Jos
Hallo, ik heb lhet probleem nog steeds niet opgelost. Ik heb kabelsetje gekocht en gemonteerd, mocht niet baten. Ik zal het probleem nogmaals omschrijven:
Auto start altijd. Soms bij het starten gaat meteen het diagnose lampje branden. Dan gaat hij tegelijkertijd ook hoger in toeren lopen. Dan reageert hij niet op het gaspedaal. Als je hem uitzet en weer start kan hij het gewoon weer doen of weer hetzelde probleem.
Tijdens optreden storing uitgelezen: De code DF168 luchtinlaatcircuit en DF208, meen ik, verwarming 2e lambdasensor. Nu het lampje even uit is en het pedaal het gewoon weer doet komt storing DF129 gaspedaal potentiebanen niet overeenkomstig alleen maar tevoorschijn. Als de auto in de noodloop is zie ik in meetwaardenblok dat het gaspedaal op 27 graden staat terwijl stationair 17 graden is. Wordt dit door regelapparaat overschreven om hem in noodloop te zetten of is dit het probleem? Dan zou ik een nieuw electronisch gaspedaal gedeelte moeten kopen.
Reeds gedaan:
Kabelsetje vervangen van gaspedaal
LAmbdasensor gecontroleerd met meetwardenblok, idd defect en dus vervangen. Geen resultaat.
Alle stekkers schoongemaakt van regelapparaat en alle sensoren
Ik hoop op nog meer hulpvolle ideen hoe ik verder moet.
MVG Jos
Heb je gekeken of je de potentiometer van het gaspedaal kunt schoonmaken? Wellicht is er vuil of vocht in gekomen waardoor er slecht contact of kortsluiting kan optreden.
13 jaar
Wij hebben laatst van zo'n clio het gaspedaal zelf kapot gehad.
Sucses Passatje
is dit probleem al opgelost en zo ja wat is de oplossing heb namelijk ook een clio staan met dit probleem heb kabelboom verv en rechtstreeks op motor ebe aangesloten en gaspendaal sensor op pendaal verv probleem komt eens in de zoveel tijd terug hij rijd zo 1 a 2 dagen goed en dan begint het weer contact aan en uit en je kan weer even goed rijden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar