auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Laguna: gasproblemen

Bouwjaar: 2002, Brandstof: LPG, Motorcode: 18,16v

Zodra de motor warm wordt en ik boven de 100 km kom gaat hij erg inhouden. Als je onder de 100 rijdt gaat het redelijk goed. Zodra hij begint in te houden gaat na een poos zegt de computer uitlaatgasregeling defect. We hebben nieuwe bougies en boubienes geplaatst. Ook het filter (bosch) is vervangen. Het is een eurogas installatie (G3) direct ingespoten. Tijdens het meten geeft hij nweinig druk aan 0,9 en volgens zeggen moet dat hoger zijn. De stelmoer op de verdamper is niet meer verde op te stellen. De installatie is van 2006. Kan iemand mij vertellen wat ik het beste doen kan want ik heb er al veel geld aan uitgegegeven. Volgens mij heeft ooit Johan Vos met hetzelfde probleem gezeten met een Clio maar helaas stond er geen mogelijke oplossing bij.

vast bedankt voor het meedenken
Joh.1

Geplaatst door

joh.1 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Geen filter in het LPG systeem die dicht zit waardoor er te weinig LPG aanvoer is ?

pieterp9094 0
badge

15 jaar

Hoi Pieterp,
Bedankt voor je reactie.
We hebben het filter (Bosch) vervangen want na de inbouw moet je na ik dacht 20.000 km het filter vervangen en is ook gebeurd.

joh.1 0

15 jaar

Ik denk dat het dezelfde motor is als in Laguna 1 type 2. Ik had ook een gasprobleem ( http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i... ) en ben uiteindelijk terechtgekomen bij Willy van Lankveld , die zeer snel de diagnose kon stellen. Het is voor jou wat verder rijden dan voor mij, maar het is wel een optie om contact met hem op te nemen. Hij weet in ieder geval heel veel van Laguna's op gas, en rekent niet de hoofdprijs voor reparaties.

Sjaak

sjaak10918 0
badge

15 jaar

Hoi Sjaak,

De motor loopt verder prima en we meten geen afwijkingen behalve dat de gasdruk te laag is, 0,9. Waarschijnlijk zit dat in de verdamper of de drukregelaar maar dat is niet goed te meten. Daarom hoop ik dat er ieamand is die het zelfde probleem heeft. Maar in ieder geval bedankt voor je tip en komen we er niet uit kan ik altijd nog een keer een afspraak maken met Willy van Lankveld

Johan

joh.1 0

15 jaar

Bel eens met luccio in amsterdam, hij heeft bij eurogas gewerkt .

mambolexie 0

15 jaar

[quote=joh.1]We hebben het filter (Bosch) vervangen want na de inbouw moet je na ik dacht 20.000 km het filter vervangen en is ook gebeurd.[/quote]
Is je gasdruk te laag.. bovenop de verdamper bij een Omegas installatie zit een stelschroef. Maar een een druk van 0,9 bar is dusdanig laag dat ik denk dat je filter dicht zit.

Henk Nobach 0
badge

15 jaar

Hoi Henk
We hebben het toch over het gilter dat tusssen de injectoren en de verdamper zit. Waar ook gelijk de gasdrukmeter bij aan zit. Die is nog niet zolang geleden vervangen. Verder zijn ook pas alle andere filters vervangen. De stelmoer op de verdamper (Eurogas) is niet verder op te stellen. We krijgen de druk niet hoger.

Ik hoorde in het weekend dat het mogelijk kan zijn dat mijn verdamper bij hoge snelheid te hard afkoelt en deels bevriest. De verdamper zit links voor onder de moter vast aan de auto. Mogelijk zou een plaat onder de auto dan een oplossing kunnen zijn (heb ik nu niet). Heeft iemand dit ook ondervonden.

Henk alvast bedankt voor het meedenken.

joh.1 0

15 jaar

Hoe is het probleem ontstaan, b.v. na het tanken van een lading vuil LPG ? Plotseling of geleidelijk ? Als verdamper bevriest kun je dit denk ik wel voelen, normaalgesproken loopt er in heet koelwater door de verdamper, verdamper moet goed heet worden.

pieterp9094 0
badge

15 jaar

Hoi Pieter,
Vorig jaar was het niet zo koud en had ik er af en toe last van vooral (ik rij veel in de buurt van Denhaag) met een bepaalde windrichting (computer gaf dan altijd een storing, uitlaatgasregeling defect). Toen het wat warmer werd was het over. Nu afgelopen november na een grote beurt was het weer zover, het werd toen wel net wat kouder. Weet jij toevalling of de drukregelaar bij het filter de druk regelt of is dat juist de stelmoer (die uitgesteld is) in de verdamper.


Groetjes
Johan

joh.1 0

15 jaar

hoe is de vorstbeveiliging van de koelvloeistof is die hoog genoeg(kan ooit water bijgevuld zijn dan bevriest ie ook)
anders systeem uitlezen van renault met clip en ook lpg systeem uitlezen

willyvan 25
badge

15 jaar

Ik heb met mijn espace ook het probleem gehad dat de verdamper regelmatig bevroor. De gasinbouwer hield het toen op een slechte waterpomp.
Na het vervangen van de waterpomp (ivm vervangen van distributieriem) bleef het probleem. Ik zelf vond het vreemd dat de verdamper parallel op het kachelcircuit stond, maar volgens gasspecialist was dit normaal en zou geen probleem zijn. Op een gegeven moment had ik genoeg van het probleem en heb ik de verdamper in serie gezet in het watercircuit. Hierna is het probleem niet meer voorgekomen.

Misschien kun je hier iets mee.

Hoi Willy en Frederik,

Willy
Het is pure koelvloeistof wat er in de radiateur zit, er zaten onlangs wel een groene druppel (is de kleur van het koelvloeistof) op de verdamper heb toen alle slangklemmen nog eens aangedraaid maar water zit er niet bij in.

Frederik
Ik zal de garagehouder eens vragen of de slangen op de juiste manier geplaatst zijn of dat het misschien op jouw manier kan, kijken en mogelijk wat proberen kan nooit geen kwaad.
Het vreemde is dat wanneer de motor goed warm is de peoblemen zich dan pas voordoen boven de 100 km.

joh.1 0

15 jaar

Het lijkt op het bevriezen van de verdamper.
Word de motor wel warm genoeg?.

primera p11 0

15 jaar

Volgens mij is bij het resetten van de computer (uitlaatgasregeling) ook de rest gecontroleerd ik weet allen niet hoe warm de motor moet zijn maar ga ervan uit dat de garagehouder dat wel weet. Ik kan het 'nog een keer vragen te meten.
Bedankt voor het meedenken

joh.1 0

15 jaar

Pak de verdamper eens goed in in noppenfolie oid en dan een stuk rijden. Om juiste diagnose te stellen moet je soms gewoon simpele acties ondernemen.

Denk ook dat de verd. bevriest.

pieterp9094 0
badge

15 jaar

Het is het proberen waard want niet geschoten is altijd mis, toch
Prima tip, bedankt

joh.1 0

15 jaar

Hallo Johan, ik ben nieuwsgierig of je het probleem al hebt gevonden?

Hoi Frederik en Sjoukje,
Helaas is het nog niet opgelost. We hebben afgelopen zaterdag een plaat onder de auto geplaatst zodat de verdamper niet afkoelt door de wind. Maar toen ik op de snelweg kwam en boven de 110km per uur kwam begon hij al weer te stoten en dat was dus al in het begin. Meestal duurt het nog wel even en gebeurt het pas als de moter goed warm is.
Dus we moeten nog verder zoeken. Er zijn nog twee opties drukregelaar (bij het filter) of de verdamper vervangen omdat fr druk eigenlijk aan de lage is 0,9 en moet 1,?? zijn. Het zijn wel dure reparaties wat opzich niet erg is als het maar helpt. Tot nu toe al zoveel vervangen zonder positieve resultaten. Blijkbaar is dit niet goed te meten.
Bedankt voor je interesse.

joh.1 0

15 jaar

Hoi allemaal,

We hebben gisteren de drukmeter (zit op het filter tussen verdamper en motor) vervangen en daarna had ik geen problemen meer. Deze blijkt zowel de druk als water temperatuur te meten. We gaan ook nog de waterslangen direct aansluiten op de verdamper (is nu een aftakking) want de verdamper was toch aardig koud na het rijden van een afstand. (kan dus alleen nog maar beter worden).
Nu nog een andere achterruit (tweede probleem) en dan ben ik weer helemaal blij want de auto rijdt gewoon heerlijk (ook op gas).
Ik dank u allen voor het meedenken en de adviesen (verwijzingen) die u mij toe gestuurd heeft en mede daardoor geholpen heeft aan het oplossen van het probleem.

Groetjes
Johan

joh.1 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.