Hallo,
Wij hebben een Megane 1.6-16v 1998 met 118000km staan,de klacht was olieverbruik en slecht lopen.
Na demontage cilinder kop bleek de 1e cilinder (v-bak zijde) een gat te hebben,dit was er in gesmolten ,aan de kant van de uitlaatkleppen.
3e cilinder vertoonde ook wat lichte inloopsporen in de cilinderwand.
Bougies zijn het goede type en bobines zijn ook goed,motorstoringslampje is niet gaan branden.
De cilinderkop ziet er goed uit ,behalve dat de kleppen van 1e en 3e cilinder behoorlijk wat dikke(wit/zwart)aanlag vertoonden.
De 1e katalysator zit niet verstopt en het lucht filter huis zat vol met olie.
Heeft iemand dit wel eens meer meegemaakt en zo ja is er een oorzaak gevonden??
Groetjes,
Patrick
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
lekkage via klepsteelrubbers komt wel voor
Hallo,
Ik heb de slechte zuiger en zuigerveren vernieuwd,cilinders allemaal licht gehoont en motor liep weer uitstekend.
Raar verhaal,maar oorzaak blijft tot nu toe onbekend.
Patrick
het kunnen de injectors zijn die niet mooi inspuiten maar een straal benz geven
???????
Misschien verkeerde bougies geplaatst
20 jaar
"pingelt" de motor? van pingelen krijg je een gat in de zuiger.
als je hoord dat een motor pingeld leverd dit geen gevaar op
erger is het als de motor pingeld zonder dat je het hoort
zgn high speed nock
dit word oa veroorzaakt door een te vroeg onst.tijdstip en/of
arm mengsel
was het oliepijl over zijn max heen?? dit kan ook ernstige gevolgen hebben op de zuigers oa smeltgaten.
19 jaar
kan zijn dat de klepgeleider niet mooi(beschadigd tijdens montage) is zijn er enkele geweest die dat hadden daardoor olie langs de kleppen hierdoor soms verbrande kleppen ,dus altijd klepgeleiders goed controleren bij de cilinders met aanslag
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar