Renault master: Gebruikt of lekt koelvloeistof

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3,0 dci zd 32 blok

MIJN RENAULT MASTER BJ 2004 GBRUIKT OF LEKT KOELVLOEISTOF HIJ GEEFT GEEN WITTE ROOK EN ER ZITTEN OOK GEEN LUCHTBELLEN IN DE KOELVLOEISTOF en de olie is ook de normale kleur wat zou het evt kunnen zijn of heeft iemand anders dit probleem ook kunnen we samen verder zoeken

gr marco

ovaalkever

Geplaatst door ovaalkever (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Master? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

kaleido 1 (1715) PRO, 11 jaar geleden

Hoe controleer je het ver/gebruik.
Met koude motor moet het peil net boven minimum staan.
Het koelsysteem afpersen en kijken of het ergens begint te lekken.
Koelwater laten controleren met een snuffelaar op verbrandingsgassen.
Overdrukdop van exspansievat lek , of teweinig druk opbouw , waardoor je vloeistof verliest.

ovaalkever (0), 11 jaar geleden

ik heb het gevonden kapotte waterpomp

Hans4040 (330) PRO, 11 jaar geleden

Dat is snel...bedankt voor de feedback.

kaleido 1 (1715) PRO, 11 jaar geleden

Volgende keer wacht ik 5 minuten haha , succes met de reparatie.

ovaalkever (0), 11 jaar geleden

renault master 3,0 dci bj 2004 km stand 160 000verbruikt koelvloeistof was vorige keer niet de waterpomp maar was lek bij thermostaat huis waterpomp lekt niet waar blijft de koelvloeistof is toen afgeperst en er was niks gevonden verder komt wel onwijsveel lucht uit de ontluchtings nippels in de slangen links bovenop het blokwatzou het verder nog kunnen zijn gr marco

Hans4040 (330) PRO, 11 jaar geleden

ferrie, hier is je kans... [img]http://fc04.deviantart.net/fs48/f/2009/1...[/img]

kaleido 1 (1715) PRO, 11 jaar geleden

Nou daar komt ie :
Je ontlucht het systeem , en je vult de koelvloeistof bij , na verloop van tijd zit er weer lucht /uitlaatgassen in de slang met ontluchtingsnippel en ben je weer koelvloeistof kwijt ?
Dan zou ik haast richting een koppakking of gescheurde kop gaan denken.
Laat de koelvloeistof eens testen op uitlaatgassen

ovaalkever (0), 11 jaar geleden

het zou koppakking kunnen zijn of de vriesplug komt bij dit blok ook voor dan zuigt hij valse lucht naar binnen en lekt de koelvloeistof eruit maar dat zijn suggesties van de renault dealer het komt vaker voor bij dit zd32 blok gr marco

Ralf_Jensen (0) PRO, 11 jaar geleden

Heb je er al een stuk karton onder gehad.? Om te lokaliseren of het niet uitwendig lekt?

kaleido 1 (1715) PRO, 11 jaar geleden

Een lekke vriesplug is met afpersen , zo te zien , en hij was afgeperst en lekte niet zeg je .
Dan nog maar een keer afpersen , en heb je de koelvloeistof al laten testen op uitlaatgassen ? zoniet kunnen ze dit meteen doen.

ovaalkever (0), 11 jaar geleden

hij is afgeperst begreep dat die vriesplug aan de achterkant van het blok zit ik weet niet of ze daar ook nagekeken hebben

Ralf_Jensen (0) PRO, 11 jaar geleden

Als er op de juiste manier is afgeperst, komt de lekkage tevoorschijn óók vanuit eventuele vriesstoppen.!

ovaalkever (0), 11 jaar geleden

het is lekke koppakking de koelvloeistof word uit het reservoir geperst iemand ervaring met zd32 blok 3,0dci 16 valve diesel eventuele kapotte kop of dergelijke en wat kost een kop pakking vervangen van zoon auto gr marco

alfons262 (0) PRO, 11 jaar geleden

Voorfront,radiateur intercooler demonteren,motor met bak en al demonteren,alles aan de distributiezijde demonteren ivm demonteren distributiekettingdeksel.Cillkop demonteren,reken op 3volle dagen sleutelen.Ik zou ervoor kiezen om de kop te vervangen!

ovaalkever (0), 10 jaar geleden

was toch lekke koppaking en voor 2000 euro armer weer kompleet verholpen

ovaalkever (0), 10 jaar geleden

hoi vandaag weer iets nieuws bij de renault master bovenste slang van radiateur is zacht de onderste is keihard en koud wat zou dat kunnen zijn

gr marco

    Beste ovaalkever,
    Ik heb sinds kort hetzelfde probleem. Onderste koelslang ijskoud en keihard. Heeft u destijds het probleem nog kunnen achterhalen. Met vriendelijke groet Snijder - SN1JD3R (0), 3 jaar geleden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Master of stel zelf een nieuwe vraag.