Na het vervangen van de distributieriem heb ik dit probleem.
- Bij het normaal rijden begint eens een 2200 toeren het gele lampje van de elektronica te branden (elektronica & voorverwarming). Hierbij valt valt dan het vermogen van de motor weg.
- Als men de motor even stil legt is het weer uit. Vertrekt men vol gas dan trekt hij goed en gaat het gele lampje niet branden. Eens men weer normaal rijdt komt het weer te branden en is het vermogen weer weg. In bergop op autosnelweg gaat hij dan nog amper 105 per uur, op vlakke baan hoogstens 120 km/h.
de volgende fouten waren bij de uitlezing:
- Luchtmassameter verwarmingselement film
- Brandstof druk klep
- Regelklep overdruk
- Thermisch element relais I
De onderdruk leiding turbo en andere zijn allemaal ok, eveneens stekkers etc...
Graag hoor ik van jullie wat de oorzaak hiervan kan zijn.
Gr
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Probleem opgelost.
Ik dacht dat ik een vacuüm darmpje of elektrische stekker of zo had geraakt bij het oplichten van de motor.
Maar na alles te hebben gecheckt en niets te hebben gevonden weer de punten van de distributieriem nagezien.
De injectiepomp stond 1 tand verkeerd, nu alles perfect op punt gezet en motor loop weer mooi zonder storingen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar