Hallo,
Vanmorgen wil ik nietsvermoedend weg rijden, maar tijdens het schakelen van z'n 1 naar z'n 2 zit ik ineens op de bodem met mijn koppelingspedaal en kan niet meer schakelen.
Als de auto stil staat in de versnelling kan ik hem wel starten (normaal is dat beveiligd), ik heb dus het idee dat de koppelingsplaten nog tegenelkaar zitten (zoals ze zitten als je het pedaal indrukt).
Ik zag op het forum wel veel gevallen van pedalen die op de bodem liggen, dat is bij deze niet het geval. Ik kan het pedaal ook omhoog drukken wat ik wil, maar zonder succes.
Wie heeft goede raad?
Alvast dank.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je hydraulische druklager in de bak is hoogstwarschijnlijk zo lek als een mandje, hiervoor moet de versnellingsbak gedemonteerd worden, en vervang dan gelijk je koppelingsplaat+drukgroep mee.
Mmm, tja ik heb er nooit problemen mee gehad, ik kom net terug uit zuid-frankrijk met de caravan, hij deed het prima, maar van het ene op het andere moment is het gekomen. Moet je dan op straat niet een olievlek zien?
15 jaar
Nee deze is inwedig lek, je kunt als nood oplossing proberen om handmatig het koppelings pendaal op en neer te bewegen, hierdoor ontstaat als het goed is weer een tijdelijke druk probeer dat maar eens.
als je hulpcilinder lekt verlies je vloeistof uit je potje als je hoofdcilinder lekt niet, deze lekt inwendig is je vloeistof nog wel op peil[quote=Bas_petiet]Je hydraulische druklager in de bak is hoogstwarschijnlijk zo lek als een mandje, hiervoor moet de versnellingsbak gedemonteerd worden, en vervang dan gelijk je koppelingsplaat+drukgroep mee.[/quote]
15 jaar
Ik zeg toch dat het hydraulisch druklager in de versnellingsbak lek is. Ik heb het niet gehad over een hulp cilinder
dat is toch je hulpcilinder hoofdcilinder zit bij je pedaal
15 jaar
Ik denk dat je nog maar eens in de boeken moet duiken, een hulpcilinders is geen hydraulisch druklager.
dan is in dit geval je hydraulisch druklager je hulp en niet je hoofdcilinder,hoe je het ook wil noemen je hebt een master en slave[quote=Bas_petiet]Ik denk dat je nog maar eens in de boeken moet duiken, een hulpcilinders is geen hydraulisch druklager.[/quote]
15 jaar
Je hebt een hoofdcilinder daarna je hulpkoppelingscilinder, en daarna je hydraulisch druklager.
tis goed
15 jaar
Dat weet ik wel zeker:)
ik heb even bij de onderdelenlijn gekeken zie alleen hoofdcilinder en hydrodruklager,ik vind dit toch een beetje vreemd waarvoor heb je hier 3 zaken waar normaal maar 2 zijn, een hoofd en hulpcilinder leg me dat eens uit,jou hydrodruklager is toch je hulpcilinder???er zit toch verder niks meer tussen
15 jaar
Bij renault wordt hij hydraulish bedient tot aan het druklager je begint bij je hoofdcilinder(bij je pendaal) daarna loopt de vloeistof naar je werkcilinder, en daarna bekrachtigd hij hydraulish het druklager. dus niet van hydraulish naar mechanisch zoals bij VW. En dit hydraulishe druklager is hoogstwarschijnlijk lek (lekkage is niet zo zichtbaar dan zit er vloeistof in de bak)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar