Renault 5: Geen vermogen met koude motor

Bouwjaar: 1988

Ik heb een probleem met m'n Vijfje SL 1.1 uit '88.
Met een warme motor rijdt ie gewoon normaal (althans, dat het een trage bak is neem ik maar aan als gewoon).
Maar met een koude motor is hij bijna niet vooruit te krijgen. Hij start wel vrij vlot, maar de eerste tien minuten gaat hij bijna niet harder dan 50-60 km/h. Wanneer het gaspedaal in een keer wordt ingetrapt verzuipt hij en slaat de motor meestal af (uiteraard is het dan helemaal moeilijk dat ding te laten draaien).

Er zijn pas al best veel aanpassingen geweest. Ik een paar maanden geleden de carburateur eraf gehaald en schoongemaakt, de contactpuntjes vervangen en afgesteld, samen met ontstekingstijdstip. De uitlaat is vervangen, de bougies zijn vernieuwd, kabels van het hoogspanningsgedeelte ook vervangen.

ik dacht eerst dat het aan de ontsteking lag. Ik had 'm eerst met een testlamp afgesteld en toen reed ie best normaal. Omdat dit probleem zich voordeed ben ik ermee naar de garage gegaan en daar het ontstekingstijdstip en contacthoek laten afstellen. Helaas leverde dat geen meerwaarde en blijft dit probleem er zijn.

van de ontsteking zijn de bougies, kabels, contactpunten, rotor en verdelerkap vervangen.

Weet iemand hoe dat zou kunnen komen, en of er eventueel iets aan te doen is ??????????

Italie

Geplaatst door Italie (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault 5? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

tijne (0), 18 jaar geleden

renaultje 5? geweldig wij hebben hier nog een 4tje met de zelfde 1100 cc motor staan.

heb jij nog een hand shook of is die al elektries bij jou?

want het probleem zit hem in de shook volgens mij.

ik hoor graag van je.

gr tijne

Henk Nobach (0) PRO, 18 jaar geleden

Heel vaak gaat het afstellen mis omdat het bij een verkeerd toerental gebeurd. Het stationair toerental moet 600 tot 650 omw/min zijn.

Italie (0), 18 jaar geleden

Mijn R5'je heeft nog een handchoke. Daar is verder niks mis mee, daar had ik ook naar gekeken.

Wat heeft het stationair toerental dan precies te maken met het vermogen?

Waar het heel erg op lijkt, als je met een koude motor ong. 35-40 in zn 2de versnelling rijdt voelt het aan alsof tie met een warme motor in zn 4 rijdt. Het lijkt alsof tie dan onder zn koppel zit ofzo.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 5 of stel zelf een nieuwe vraag.