auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault 5: remmen ontluchten, R5 GTX

Bouwjaar: 1989

Dag allemaal,
bij mijn R5 GTX uit '89, heb ik pas geleden de remmen ontlucht. Omdat de auto niet goed remde bij de eerste keer intrappen van het rempedaal!
Alleen bij de trommels achter kwam er wat prut mee. Verder nergens echt lucht gezien.
Later, met gestartte motor, kon ik de rem weer helemaal intrappen. Hij lijkt heel iets beter te remmen, maar ik had meer verbetering verwacht. Is het misschien zo dat je met lopende motor moet ontluchten, vanwege de bekrachtiging?
Of zou bijvoorbeeld de hoofdrem cilinder lekken ofzo?

Gevolgde procedure: iemand trapt de rem in en de ander ontlucht bij de nippel, draait 'm weer dicht en de eerste pompt de rem weer op druk, vervolgens een aantal keer herhalen, bij alle wielen.

Geplaatst door

Rudy Buma (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

controleer eens je vacuumslang die aan je hoofdremcilinder is bevestigd (scheuren ook vaak)..anders zoals meneer hierboven hoofdremcilinder z,n beste tijd gehad..

magicman 0

19 jaar

bij het ontluchten van een rem kan je het beste gewoon de nippel open draaien en niet op het pedaal trappen, dan loopt ie ook gewoon door. bij het volledig tot de bodem trappen van het pedaal trap je juist de hoofdremcilinder om zeep, de afdichtingen beschadigen door vuil op de wand van de hoofdremcilinder op de plaats waar de dichting normaal niet langs gaat.

dicht de 4 aansluitingen af (of knel de slangen af bij de wielen) en trap met draaiende motor de rem in, als ie dan nog wegzakt is je hoofdremcilinder om zeep, blijft ie hard, ga dan eens bij de wielen kijken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 5 of stel zelf een nieuwe vraag.