Ben bezig van een Renault Grand Scenic 2,0 16V van 2004 een 7 polige naar een 13 polige kabelset van de trekhaak om te bouwen.
Het probleem is er ligt een constante stroom draad onder de motorkap en die zit rechtstreeks geschroefd op de accu, maar nou wil ik er een geschakelde + van maken met een relais en een zekering ertussen en dat is gelukt maar nou moet ik nog een draad maken naar een punt waar stroom op komt te staan als de motor loopt.
Iedereeen zegt dat ik die van de dynamo af kan halen maar ik kan daar helemaal niet bij komen en weet ook niet welke draad ik hebben moet.
Is er ook een andere mogelijkheid om een draad makkelijk af te tappen en door te verbinden.
Wie heeft er eventueel een foto voor mij hoe hij dat gedaan heeft of een goede beschrijving.
Groetjes Henk
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Meest simpele is een aftakking naar de brandstofpomp. Die slaat af als de motor stil staat en wordt ook gestopt na een crash.
Alleen zal die wel een eind weg zitten van je relais? Anders wordt het de uitgang van het brandstofpomp relais.
Ik kan de brandstofrelais niet vinden.
Weet jij toevallig waar ik die kan vinden en bij de brandstofpomp kom ik ook niet bij.
Groetjes Henk
13 jaar
gewoon een gele draad zoeken liefst een beetje dik
Heb in de zekeringkast naast de accu een geel oranje kabel gepakt en die door verbonden en nou werkt alles als de notor loopt dan staat er stroom op en als de motor uit is de stroom onderbroken.
Dus deze mag op slot het probleem is opgelost.
Groetjes Henk
13 jaar
zou niet zomaar een draad pakken zeker niet uit de zekeringenkast.
zou bij je rekeneenheid inspuiting dit zit naast de accu kijken.
zitten 3 stekkers de bovenste eraf halen en daar de gele draad pakken voor een stguurstroom anders kun je problemen verwachten.
[quote=heilvesh]Heb in de zekeringkast naast de accu een geel oranje kabel gepakt en die door verbonden en nou werkt alles als de notor loopt dan staat er stroom op en als de motor uit is de stroom onderbroken.
Dus deze mag op slot het probleem is opgelost.
Groetjes Henk[/quote]
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar