Plots is er een trilling opgetreden.
Bij nazicht lijkt de automatische riemspanner enorm te daveren, als het toerental wordt opgedreven verdwijnt de trilling.
Als toerental terugvalt naar nullast begint het trillen terug.
De spanner gaat echt veel op en neer, wat kan hier de reden van zijn.
De riem is ongeveer 3000 km geleden vervangen.
Alles lijkt normaal te zijn, toch is er een enorme trilling aanwezig. Heeft iemand hier ervaring mee, wat de reden kan zijn.
Bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
vrijloop poelie dynamo defect,ff de zoek functie gebruiken
Bedoel je met vrijloop poelie een geleidingswiel dat enkel dient om de riem te geleiden; of zit dit vrijloopwiel echt op de dynamo.
Kan dit vlot vervangen worden ?
weinig gevonden bij de zoekfunctie, misschien gebruik ik niet de juiste kernwoorden.
13 jaar
oja, dit was ik nog vergeten.
tijdens mijn laatste rit vooraleer ik het trillen opmerkte, ging onderweg het batterijlampje en het stop-lampje regelmatig aan.
Zou dit ook een teken kunnen zijn dat de dynamovrijlooprol defect is ?
Wat is eigenlijk het nut van zo een dynamo-vrijlooprol ?
13 jaar
Kijk eens bij http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
13 jaar
Alternator gedemonteerd en vrijlooppoelie zat wel degelijk vast.
Nieuwe vrijloop riemschijf laten monteren en na montage leek alles terug in orde te zijn.
Bedankt voor jullie tips.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar