WE HEBBEN HIER EEN RENAULT SAFRANE DIESEL STAAN DIE EEN GILLEND GELUID MAAKT BIJ STATIONAIR DRAAIEN, MULTI-RIEM + SPANROL VERVANGEN, DYNAMO EN STUURBEKRACHTIGINGS POMP GECONTROLEERD, MAAR NIETS GEVONDEN, ZONDER MULTI-RIEM LOOPT HIJ GERUISLOOS, KAN DIT JANKENDE GELUID VEROORZAAKT WORDEN DOOR DE KRUKAS POELIE?. HEEFT IEMAND DIT PROBLEEM AL EENS MEEGEMAAKT, ALVAST BEDANKT VOOR DE REAKTIES.
Geplaatst door GERRIT3631 (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Safrane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Safrane of stel zelf een nieuwe vraag.
9 Reacties
Henk Nobach (0) PRO, 19 jaar geleden
Welke motor 2,1 of 2,2. De 2,2 zit in de gefacelifte uitvoering met heldere koplampglazen.
GERRIT3631 (0) PRO, 19 jaar geleden
Het is de gefacelifte uitvoering
Henk Nobach (0) PRO, 19 jaar geleden
Met airco? (vergeten te vragen)
GERRIT3631 (0) PRO, 19 jaar geleden
nee zonder airco, het geluid lijkt achter de distributie weg te komen, maar als de auto zonder multi-riem loopt is hij geruisloos,
Henk Nobach (0) PRO, 19 jaar geleden
Ik heb weleens een krukaspoelie vervangen omdat deze piepte, maar dat was alleen de eerste 20 seconden na de koudstart.
Auto's MET airco hebben 2 spanners een automatische en één met excentriek, daarom mijn vraag. Bij deze wordt de riem heel vaak niet goed gespannen.
Kan je ook iets aan de poelie zien? Is de vulcanisatie ook losgelaten of onregelmatig?
Zet je de riem wel strak genoeg?
GERRIT3631 (0) PRO, 19 jaar geleden
Deze piept continu, maar we hebben hem niet in onderhoud gehad,de poelie hebben wij er wel af gehad, maar er zat geen speling op, en zo te zien zat de vulcanisatie nog vast.als je de motor ongeveer 2500 toeren laat lopen is het geluid weg.als de motor warm wordt wordt het geluid wel minder.
ksie (0) PRO, 19 jaar geleden
krukaspoelie komt wel voor
Chris1662 (0) PRO, 19 jaar geleden
Meest voorkomend de demper in de krukaspoelie
Kan je testen door een verfmarkering op het binneste gedeelte
aan te brengen en ook op het buitenste dan de wagen laten draaien
en terug stilleggen en kontroleren of de verfmarkeringen tegenovermekaar verlopen zijn.
GERRIT3631 (0) PRO, 19 jaar geleden
krukaspoelie vervangen probleem opgelost, bedankt voor de reakties, groeten Gerrit universeel