Wie kan mij helpen ik ben nu ongeveer 4mnd eigenaar van een megane 1.9DCI.
Bij aankoop is er een nieuwe turbo opgekomen dit is met de km stand van 200000 gebeurd, maar vanaf het begin dat ik de auto heb is er een vreemd geval.
elke keer als ik meer dan 70 km rij en ik zet de auto uit en ookal is het maar een minuut, en ik zet de auto weer aan krijg ik een dikke rookwolk achter me aan dit duurt ong een dag of 2 en dan rij ik weer gewoon naar me werk dat is 25 km en dan doet die gewoon normaal geen rook. De auto heeft verder geen storingen, vermogen verlies of iets dergelijk alleen een keer een melding van inspuiting controleren flesje toevoeging gehaald en al een tijdje geen melding meer. Alleen neemt die wel veel olie is daar ergens een connectie heb geen lekke kop.
verder is bij de nieuwe turbo ook gelijk al de slangen en dergelijke vervongen
wie kan mij helpen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als er een keer de melding inspuiting controleren verschenen is kan ik me niet voorstellen dat er geen storing(en) zijn opgeslagen. Laat de auto eerst eens uitlezen met de orginele uitleesapparatuur van Renault. Hoeveel motorolie verbruikt de motor bij +- 1000km?
Zwarte rook: Veel roetuitstoot
Blauwe rook: Verbrande overtollige motorolie
Grijze/witte rook: Koelvloeistof, of onverbrande brandstof die in de uitlaat terrecht komt
Ik denk zelf dat er ergens een verstuiver op zijn einde is. Een F9Q motor mag best na +-200.000km een slokje motorolie gebruiken +- 1L op 1000km
Dat zal ongeveer wel een liter wezen op 1000 km, de rook die uit de uitlaat komt is heel licht blaauw grijsig denk ik .
Tevens is de rook dik in de zin dat die niet zomaar verdwijnt en stinkt naar olie,
ook als ik voor het stoplicht sta dan stinkt het in de auto naar olie na een lange rit,
en soms ook wel als ik gewoon voor een stoplicht sta niet na een lange rit (dan rookt die niet).
na de melding inspuiting controleren heb ik een toevoeging gehaald en daarna was het bericht in het geheugen van de auto zelf weg.Wat ik kan zien in de auto zelf zegt die :geen berichten in geheugen mischien wel als ik hem laat uitlezen bij de renault garage verder ga ik deze week met mijn buurman (monteur) de egr klep plus huis schoonmaken en alles wat er omheen zit omdat de auto ook een beetje trilt bij het stagaire lopen verder wel goed kwa toerental en constan, de motor loopt ook als een zonnetje, in ieder geval al bedankt voor de eerste reactie.
mvg Alex
13 jaar
Had advies is toch om de auto uit te laten lezen bij de dealer, deze kan eventuele opgeslagen storingen lokaliseren en dat vermakkeld het opzoeken van de storingen. De toevoeging die je erin hebt gedaan heeft in mijn ogen de storingen niet doen verdwijnen, dit lijkt misschien zo maar logisch gezien werkt dit nooit, puur toeval dus!
Oke zal ik doen, eerst nog even een vraagje: moet ik van te voren de egr klep en huis schoonmaken dat las ik ergens bij het renault forum omdat dit de waarden van de egr klep zal doen veranderen???
13 jaar
Vervuilde, of vastzittende egr klep kom idd regelmatig voor. Maar dan heb altijd vermogensverlies en bijna altijd een storing. Het advies is om eerst de auto eens uit te lezen en hierna kun je altijd de egr nog reiningen, of vervangen.
weet je al wat meer?
Ben bij de garage geweest en in het systeem stond indd een melding, egr klep defect was de melding moet ik nu een nieuwe klep kopen of kan ik ook de oude schoonmaken die garagehouder zei nieuwe kopen Gr.
13 jaar
egr klep kuisen.
Ik heb een egr klep zelf gekuist.
Duur een half uurtje. Zie 20 dec. megane 2005 luchtverontreinigingslampje( weken moet maar efkens)
grjes del moral
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar