Hallo,
ik heb een Megane Coupe 2.0 16V IDE, nieuw gekocht in 2000.
Sinds een jaar heb ik in toenemende mate (nu constant) last van een haperende motor boven de (ongeveer) 4000 toeren. Het is zelfs enkele keren voorgekomen dat bij 140Km/h op de snelweg ineens de motor stationair gaat draaien en ik totaal verlies van vermogen heb.
Het lampje van het elektronisch systeem (dat spiraaltje) gaat dan (soms) ook aan, maar soms flikkert het ook zonder dat de motor problemen geeft.
De monteur zei een jaar geleden dat het waarschijnlijk de bezinedruksensoren waren; dat dit regelmatig voorkwam bij dit type, en dat vervanging flink wat zou kosten maar dat het geen gevaar voor de motor op leverde (anders zou ik het uiteraard direct hebben laten vervangen).
Omdat het toen slechts een enkele keer voorkwam en al buiten de garantie viel, heb ik de reparatie uitgesteld.
Omdat 3 maanden geleden mijn snelheidsmeter er ook mee is gestopt, en de haperingen nu zeer regelmatig voorkomen, heb ik hem weggebracht voor reparatie.
Nu krijg ik te horen dat ze de benzinedrukregelaar hebben vervangen omdat er een storing in zat, en dat er door het hele systeem nog storingen zitten. De drukvoeler moet vervangen worden, en de injectoren 2 en 3 geven afwisselend storingsmeldingen. Maar ze kunnen me niet vertellen of het vervangen van die onderdelen de problemen zal oplossen. Het is een stappenplan door het hele systeem heen, waarbij ze eerst A moeten vervangen om B te kunnen testen...
En, oh ja, die defecte snelheidsmeter komt door de ABS-module die defect is, en die moet ook worden vervangen.
Nu heb ik vertrouwen in het garagebedrijf waar ik mijn auto in reparatie heb (en hem ook heb gekocht (officieele Renault Dealer)), maar ik ben niet blij met deze gang van zaken. Deze onderdelen horen niet zo snel kapot te gaan vind ik.
Ik zou dus graag willen weten of:
1: er meer mensen zijn die dit soort problemen hebben (gehad) met dit type auto;
2: wat er is gebeurd en of de auto nu 100% in orde is en;
3: er een manier is om de kosten hiervoor op Renault te verhalen.
Sorry voor het lange bericht, maar ik wil de situatie graag duidelijk schetsen.
Ruben
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
de genoemde motor problemen komt meer voor bij dit type er zijn zoveel problemen geweest dat ze deze motor ook niet meer monteren.
kunt renault k;anten service bellen en kijken wat ze zeggen maar ik geef je weinig hoop voor een auto van 5 jaar oud misschien als hij heel weinig gelopen heeft .
suc6
Bestaat een additief voor in de brandstof te kiepen, dat helpt soms bij deze kutmotoren.
Bij de klantenservice van Renault kan je het wel proberen...
Bedankt voor de reacties. De auto heeft slechts 27.500 km gelopen, dus zeer weinig.
Is er een instantie (van Renault, van de autobranche of iets anders) waar ik eventueel zou kunnen klagen om een vergoeding te krijgen? Ik weet dat er in Frankrijk een organisatie is (soort ombudsman) waar fabrikanten verantwoordelijk worden gehouden voor veel voorkomende problemen, ook aan auto's, en die bepaald dan dat een fabrikant dat probleem dient te repareren, zelfs als het buiten de gewone garantie valt....
19 jaar
Hier een threat op de coupe site.
http://www.meganecoupe.nl/rmcforum/index...
hey ruben
naar mijn weten hebben de injectoren vaak last van koolaanslag bij deze motoren door slechte verbranding (dit omdat je daar ook storingen hebt) in sommige gevallen helpt een toevoeging aan je benzine wel anders zou je ze eens ultrasoon kunnen laten reinigen of evt laten vervangen ik hoop dat dit het euvel is veel succes!!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar