Hoi mijn megane heeft 2 ontluchtingsventielem schutbord boven de verwarming en de andere onder bij de thermostaat in de buurt.
1 Welke moet als eerste de bovenste of onderste als eerste.
2 En moet dit met lopende motor of gewoon motor uit ?
3 En de laatste vraag is het dus open draaien kijken een beetje eruit komt en dicht ?
Of helemaal eruit de nippels en moet je een volledige straal hebben wat eruit komt ,?
3 vragen dus aub antwoorden.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Niet moeilijker maken dan het is.
Koelvloeistoftankje vol gooien tot deze niet meer zakt.
Dop er op , motor starten en die bij het schutbord los draaien tot er lucht en daarna koelvlst. uit komt.
Dan het andere punt.
Als de motor wordt nog een keer .
Eindje rijden motor af laten koelen en op peil brengen.
Voor de K4M:
1. Nippels opendraaien
2. Vullen met koelvloeistof via expansievat (helemaal vol).
3. Nippels sluiten zodra er een continue stroom koelvloeistof zonder luchbellen uitkomt. Volgorde wordt niet aangegeven.
4. Dop expansievat terugplaatsen
5. Start motor en op 2500 toeren laten draaien totdat de koelfans 3x zijn aangeslagen.
Eventueel na stap 3 eerst een druktest doen en controleer op lekken.
2 dagen
Nooit met lopende motor de nippels losdraaien.
2 dagen
Werkte bij mijn renault anders prima , maar zo mag het ook.
Zie biijlage. Zo staat het in het Renault werkplaatshandboek.
Mijn theorie:
Als je met lopende motor en druk op het koelsysteem de nippel opendraait dan gaat bij de nippel de druk zakken en kan daardoor juist bellen ontstaan.
1 dag
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Megane of stel zelf een nieuwe vraag.
2 dagen