auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Megane 2005: Koppaking of kleppendeksel lekt ?

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: K4M T7, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 83

Goedenavond ik wilde eens weten wat er zo enorm stinkt naar een autoweg rit.
Als ik dan stil sta ruik ik verbrande olie ofzo..
Ik zal 2 fotos toevoegen en hoop jullie weten wat dit is.
Het lijkt niet op de orginele pakking die zwarte kit.

Is dit iets wat erna maar is opgesmeert waarschijnlijk ?
En zien jullie aan de achterkant van het blok de kleppendeksel wat lekt of koppaking ?

Als het de kleppendeksel is ben ik de sjaak.
Want daarvoor moet de distributiriem eraf.

. .

Geplaatst door

frank777 (1080)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het lekt zo te zien bij het kleppendeksel en is al eens losgeweest gezien de overmatige hoeveelheid kit. Dit hebben ze niet goed gedaan.

De nokkenassen draaien direct in het kleppendeksel bij deze motor. Dus ook dan zal de distributieriem eraf moeten!

AS1 335

1 maand

Bedankt en laat ik nu net dat Krrrr... 1of 2seconde horen bij starten.
Ik vermoet starterkrans.
Maar ik las over nokkenasversteller de oorzaak is.
Dus die nokkenasversteller moet ook vervangen worden ben ik bang.

Ken dat samen tegelijk met de kleppendekselpakking en distributieriem en waterpomp en de nokkenversteller in een klus?

Ik hoop dat het dan niet teveel werk is als alles toch eraf ligt om die nokkenasversteller dan effe mee te nemen.

Iemand een idee of dit duur is die nokkenasversteller ?

Ps hij maakt alleen dat krrrrr... geluid bij koude motor.

frank777 1080

1 maand

Kan allemaal in 1x.

Nokkenasversteller: https://www.winparts.nl/motordelen-toebe...

AS1 335

1 maand

Er is geen pakking beschikbaar hiervoor.
De juiste kit welke lichtjes op alle contactvlakken wordt gesmeerd is enige de juiste manier.

AS1 335

1 maand

Dank voor de tip

frank777 1080

1 maand

Met een koppakking ben je dus het heertje?
Lijkt mij echter wel het kleppendeksel op de foto' , misschien moet je de kappen van de distributie eraf halen (bovenste) maar vast de hele distributie niet..

Beunhaas 1260
badge vip badge

1 maand

Ja ik hoop het ook de kleppendeksel is.

Dank voor het mee denken

frank777 1080

1 maand

Nou update.

Heeft geen een keer meer een geluid gemaakt.
Mssn komt het omdat ik tijdens het starten de voet op de rem en koppeling houd.
Eerst deed ik starten alleen met koppeling ingedrukt en auto in neutraal.

frank777 1080

1 maand

Ik zag vandaag schuim op de koelvloeistof witte schuim.
Ik had ongeveer 20 km gereden tijdens die rit.
Dat was vandaag temp rond vriespunt.
Toen ik thuis kwam heb ik dop resorvoir losgemaakt, en psssssttt veel lucht eruit sissesent geluid.
Tot mijn verbazing was bij thuis komst al schuim weer weg.
En ziet koelvloeistof geel uit zoals het was.
Ik heb 2x goed ontlucht bij de ventielen..
Kachelhuis en onderaan.
Verwarming zeer warm doet het prima temp motor ook goed.

Wat het nu geweest is die witteschuim geen idee !

frank777 1080

3 weken

. . Hier beneden rechts de schone koelvloeistof.
In het bekertje naar dat ik 250 km heb gereden.

Ik heb geen witte rook.
Geen sludge
Geen mayo peilstok of oliedop.
Temp motor netjes midden de wijzer.
Kachel wordt heet als het moet.
Start verder goed de auto.

Enige is de kleur van dat bekertje is troebel en schuim op.
In het koelresorvoir schuimt het nog meer naar dat ik heb gereden.
Erna zakt de schuim weg en is het weer normaal.

frank777 1080

2 weken

Zijn je koelvloeistof reservoir en de dop ervan nog heel?
De kunststof reservoirs zijn berucht om hun lekken (onderop aan de naad).

Als in je koelvloeistofreservoir echt alléén maar zuivere koelvloeistof zit, zou ik eens een tijdje na een rit bij koud geworden motor en de motor, uit de dop van het koelvloeistof reservoir losdraaien: dan moet er nog wat druk op staan. en met de dop er af en stationair lopende motor mag je de vloeistof wel zien bewegen, maar geen luchtbellen zie bovenkomen.

Heino4267 830

2 weken

Bak is nieuw splinternieuw.
Ik had toevallig bij terug komst meteen dopje losgedraait of meteen naar 20 minuten ongeveer.
En heel voorzichtig wat ik hoorde was lange tijd sissens geluid eruit komen, en tegelijk zag ik de vloeistof stijgen.

frank777 1080

2 weken

. . Nou resultaat koppaking test gedaan.

Ik denk dat ik een kapotte kop heb of koppaking de kleur veranderede naar 20 minuten pas en flink gas geven hete motor ook.
Van blauw naar watergelig..

Wat is jullie mening einde oefening ?
Verder start hij super altijd in een keer.
Geen witte rook geen sludge geen peilstok mayo of oliedop geen olie bij koelvloeistof.

Wel merk ik wat verlies bij de koelvloeistof maar dat mssn lucht zijn wat in systeem zit nog paar dagen nodig heeft om goed te aftestemmen.

Want als koelvloeistof lekt via verbrandingsmotor moet hij wit roken dat doet hij niet precies zoals alle andere autos.

Graag jullie visie

frank777 1080

2 weken

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Megane of stel zelf een nieuwe vraag.