Het was eigenlijk een Nissan Almera maar omdat het een Renault-motor is, plaats ik men bericht hier maar.
Distributieriem vervangen vond ik maar een rotklus!!! Waarom maken ze in hemelsnaam het riemwiel niet vast op de krukas?
Misschien een domme vraag, maar wat is de juiste volgorde? Eerst de grote poulie vastkloppen tegen de krukas (zodat het riemwiel dus geklemd zit) en dan de riem opspannen? Of eerst de riem al op een degelijke spanning zetten en dan de poulie vastkloppen?
Vroeger zijn we Nissan-garage geweest, nu Citroën. Probleem is dus dat we van Nissan geen speciaal gereedschap meer hebben, maar we kunnen toch moeilijk de Nissan-klanten buitengooien.
Nu hebben we nog een paar van deze dci's bollen, waarvan dus binnenkort de riemen ook wel zullen moeten vervangen worden. Zou iemand me misschien de snelste methode kunnen uitleggen? :-)
Groeten
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is juist een superconstructie! Op tijd zetten, alles blokkeren, riem vervangen en spannen, alles vastzetten, pennen eruit en klaar. Je heb wel speciaal gereedschap nodig, zijn een paar pennen, zal vast wel niet zo duur zijn.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar