close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Clio: iemand nog een gp hebben?

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 16v f7p

ben ding helemaal zat na 2 weken kloten draadboom nog geen resultaat en aangezien die smerige zaak van een renault mij geen schema kan leveren ben ik genoodzaakt dit cliootje met gereviseerde motor naar de sloop te brengen

(aangepast door moderator ivm woordgebruik die wij liever niet op de site willen zien!)

Geplaatst door

gerritpoeldijk (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

wat is t probleem

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Alhoewel ik het me helemaal voor kan stellen dat iemand zijn Renault spuugzat is vind ik het minder gepast om dit middels krachttermen die naar een ziekte verwijzen die vele malen erger is dan een onwillende Renault Clio....

Santa 0

17 jaar

Lijkt me een beetje voorbarig om de auto naar de sloop te brengen als het alleen om het aansluiten van een kabelboom gaat. Niet dat dit zo'n simpel karwei is, ik zou het niet kunnen, maar ergens zal toch best iets van een schema bestaan. Wellicht kan de importeur je daaraan helpen. Ik zou de moed niet laten zakken omdat 1 garage je niet verder kan helpen.

CBR1000 0

17 jaar

o ja en sorry voor dat k woord maar dit is zo frustrerend

haal die kabel zooi eruit
pulk em voorzichtig uit elkaar en maak 1 voor 1 nieuwe draden
geduld en het lukt
ben nu ook met zo iets bezig

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Is dit wat of is het niet het juiste motortype



injector 2actieve koolstofklep 3brandstofpomp 6stationair-regelklep
10ontstekingsmodule 11bobine 16koudestartinjector 32MAP-sensor
33gaskleppositiesensor 37lambdasonde 39inductieve sensor op krukas 42koelvloeistoftemperatuursensor
43luchttemperatuursensor 45pingelsensor 49voertuigsnelheidsensor 81toerenteller
87startsignaal 90hoofdrelais 91brandstofpomprelais 92relais
100regeleenheid


Is niet zo duidelijk mischien maar kijk anders even op www.masterbase.nl en dan op online versie. Techniet aanvinken en auto selecteren

garageburgwal 0
badge

17 jaar

Wat raar inderdaad. Betekent dat dan ook dat wanneer je de auto ter reparatie aanbiedt, de garage je niet kan helpen?

CBR1000 0

17 jaar

ja de renault heeft een oplossing heel de draadboom vervangen :S

[quote=gerritpoeldijk]o ja en sorry voor dat k woord maar dit is zo frustrerend[/quote]
is al goed....maar denk er in het gevolg wel even om als het kan....

Opeltje 0
badge

17 jaar

het is ook zo vaag je heb toch 12 volt na en 12 volt voor cont ik heb constant 12 volt:S

dit heb geen zin zo ben nu ruim 100 uur verder heb het gehad maandag legt ie op de schroot

Een auto van 11 jaar oud met gereviseerde motor breng je toch niet naar de sloop??
Er is vast wel iemand hier die 'm wil fixen of als donorauto wil overnemen.

AS1 230

17 jaar

nee hij gaat ook nie naar de sloop maar was het even heel erg zat
electronica is zo frustrerend
maar ja ooit zal die weer rijden

al moet je er een stel trappers inbouwen

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

jabadabadoe....Wilmaaaaaaaa

CBR1000 0

17 jaar

haha ja precies das de alijd nog een optie
maar goed ben dus ff wezen kijken oip die site en denk dat ik er nu wel uit ga komen
als het weer niet lukt horen julie me wel weer
ik gate eerst alles is uit printen en opschrijven hoe het met elkaar verbonden zit
alvast bedankt aslemaal

Heel veel succes gewenst!

CBR1000 0

17 jaar

daar gaan we weer alle bedrading aangesloten maar er gebeurt niks benzine pomp hoor ik ook niet draaien als ik de rode draad van de bp ralais tegen de bruine andrukdan hoor ik wel de bp draaien me diagnose lampje doet ook niks heb er al andere bolletjes op geprobeerd maar tevergeefs heb ook ralais verwisseld en nog steeds niets en hoe zit dat met 12v voor kontakt en 12v na kontakt ik meet een constante spanning

Zitten alle massa aansluitingen wel aangesloten?

Hans

Hans4037 0
badge

17 jaar

ja naar hoe ik het zie wel
word echt moe hiervan

pfff nou zoek me de ..... waar komt dat signaal van dat lampie vandaan ech ik word zo gefrustreerd van die ......bak pffff wat een .. auto

hoe heb je de bedrading gerepareerd
alles nieuw of zelf een kabel gemaakt???

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

zal je wat vertellen kom net tot ontdekking had management met beschermlaag ingespoten dus dat zit ook op die pinnen voor de stekker dus maakte geen contact met de managementben nu aan het af halen ga zo meteen testen beter doet ie het nu ben het zo zat met me vorige auto ook zoveel problemen gehad heb ook geen zin er nog meer geld in te steken d8 dat dit wel wat goeds zou zijn met gereviseerd motertje maar goed ben geen opgever moet er minimaal een keer ingereden hebben voor dat geld heb er echt nog geen cm mee gereden dat is het hele kutte eraan maar kan voor 100 euro management en kabelboom over nemen van een f7p maar hoe dan ook wat iedereen ook zegt mijn bedrading zit echt anders andere kleuren meer stekkers heel vreemd

en die boom is wel gelijk
model bouwjaar en kabel boom code??
tis en blijf renault
en das van ochend hebbbe dit inhuis
en va mijdag da in huis
ach passe we effe wat an doet ie zo ook wel
tot jij een probleempje krijgt
dan is t van bouwjaar
maand
dag
uur
minuut
plaats van productie
merk en productie nummer
sorry dat zat alleeen op een gifgroene en nie op een blauwe

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

nou het is echt dramatisch hoe ze in deze kabelboom hebben leggen knippen losse stekkers echt ik zal is wat fotoos gaan maken maar ff een vraag der zat ook van dat spul tussen die electromagnetische kleppen zijn het d8 ik plakte aan elkaar

joh as er iemand is die
er verstand van heb en wil /kan helpen
zou ik het graag horen gaat om een paar draden nog en heb alle schemaas

ja renault en electronica ziojn dingen die niet samengaan franse shit

Ik wil je niet op stang jagen maar een goede monteur wil ook wel helpen... jij mosterd maar op de auto maar als je er gewoon een goed schema bij hebt en deze kan lezen dan moet het aan te sluiten wezen toch???

garageburgwal 0
badge

17 jaar

ja tuurlijk is het te doen maar vergeet niet veel was verbrand
kleuren renault maakt het niet uit de doen ook maar wat
zet er maar 2 naast elkaar je zult zien dat het niet overeenkomt de rest wel maar bedrading
dan nog zou het niet uitmaken als ze alles wat ze in die schemaas zetten
zich eraan houden dus ook kleur en locatie
heb ondertussen dus ook maar zelf een draadboom getekend
straks weer testen heb goede hoop electro kleppen of wat zijn het in managment zaten ook nog vast geplakt maar heb een monteur ze nummer gehad voor eventueele problemen schijnt een hele goeie in bedradingh te zijn kom best uit draad zat in die clio:D


[quote=garageburgwal]Ik wil je niet op stang jagen maar een goede monteur wil ook wel helpen... jij mosterd maar op de auto maar als je er gewoon een goed schema bij hebt en deze kan lezen dan moet het aan te sluiten wezen toch???[/quote]

en het ergste is heb nog nooit iets niet aan de praat gekregen dus hoe dan ook deze zal en moet tot leven komen :(

Hou er maar rekening mee dat je dit niet zo even doet. Het is goed te doen maar je moet er wel de tijd voor nemen. Dat effe kun je wel vergeten en zo steek je er momenteel niet in. Als eerste zul je het goede schema moeten hebben. Ofwel motortype hier opgeven en hopen op een goed schema.

hoogfrequent 0

17 jaar

Als ik dit probleem zo lees ben je dus bezig om de oude kabelboom opnieuw leven in te blazen...

Je gaat me nu waaschijnlijk een ontzettende zeur vinden, maar ik had vanaf het begin een 'nieuwe' kabelboom geplaatst.
Zet er een andere clio GP naast en je ziet direct hoe het aangesloten moet worden. En dan blijt nu natuurlijk de vraag, waardoor fikte dat ding in de eerste plaats?

Mijn tip: Zoek iemand met een andere GP (via www.renault-tuning.com bijvoorbeeld) en loop het hele kabelwerk stap voor stap na, desnoods ism. een deskundige. (en een nieuwe kabelboom)

Succes verder. Als je de wagen rijdend krijgt heb je iets goeds in huis!

wedelman 0

17 jaar

lag iets van ijzer op de accu wat contact met de moterkap had gemaakt

schop hem de deur uit

[quote=gerritpoeldijk]schop hem de deur uit[/quote]
gerrit

rustig blijven.... neem nu eerst maar eens een borrel...
[url=http://imageshack.us][img]http://img62.imageshack.us/img62/460/ton...[/img][/url]
Gr. paul

P. Kelder 0
badge

17 jaar

ben hem echt zat
dit heeft geen zin gewoon

[quote=gerritpoeldijk]ben hem echt zat
dit heeft geen zin gewoon[/quote]
gerrit

dit kan toch niet moeilijk zijn.... die schema's van renault, jip & janneke... makkelijker en simpeler kan het niet.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

17 jaar

ja waarom klop geen enkel schema met mij kleuren en die bagger zaak renault ken niet eens een schema leveren voor mijn grand prix wat kennen die lui nou wel geld innen nee ben zat ik kom er niet meer uit
ken geen auto meer rijden door dit probleem geval zoveel heb het me nu gekost

en je krijg er er nog maar zo een laag bedrag voor terug slaat nergens op dus laat hem lekker persen zodat niemand er meer wat aan heb en renault bedankt he

[quote=gerritpoeldijk]en je krijg er er nog maar zo een laag bedrag voor terug slaat nergens op dus laat hem lekker persen zodat niemand er meer wat aan heb en renault bedankt he[/quote]
gerrit

de wereld vergaat nog niet, er zijn ergere dingen in het leven ;) daar is de auto zeker een deel van ; een maat van me is chef werkplaats bij de dealer (cents) in ommen die spreek ik elke dag, zal hem vragen om een specifiek schema voor jou auto....... hoor je morgen van me.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

17 jaar

ja zijn idd ergere dingen

maar eerst degelijk duits gereden

vw cirocco
vw golf
bmw

nooit iets aan gehad ja de kleine dingentjes

peugot 205
stappen moter
katylysator
bobine
ontsteking
homokineet
uitlaat
cilinderkop
nieuwe draadboom
gereviseerde kop
gereviseerde bak
koppeling
das van de peugot die ik pas een half jaar heb

renault clio
gereviseerde motor
nieuwe schokbrekers voor en achter
nieuwe remmen en schijven
4 nieuwe banden
nieuwe bougies
nieuwe bobine
nieuwe bdp meter
nieuwe mapsensor

nou met dit alles heeft ie slechts 10 minuten gedraait niet eens mee gereden

kortom mijn oordeel over franse autoos staat vast

poe!! dat is niet mis.... jij maakt ze wel heel goed klaar............

P. Kelder 0
badge

17 jaar

nu maar eerst sparen
ff geen auto meer denk ik
heb het echt helemaal gehad al me tijd en geld zit erin en ben ik gewoon kwijt
krijg er ook niks voor terug en in losse onderdelen doe ik hem niet weg dus vind de pers echt de beste optie
heb ik nog wat leuks om bij de zeeuw voor de deur af te gooien een mooi vierkant clio tje
groot boord erbij kijk dit gebeurt met uw clio als die 11 jaar is omdat renault geen schemaas of wat dan ook kan regelen

eerstvolgende zal duits zijn weer

Eet wat gaar is, koop wat klaar is........

Santa 0

17 jaar

[quote=Santa]Eet wat gaar is, koop wat klaar is........[/quote]
jajaja
deze clio is zowatr alles aan vervangen
dus denk dat ie wel klaar is
maar renaulkt mot ze electronica lekker aan andere overlaten dat kennen die lui niet

renault clio
gereviseerde motor: wat is de voorhistorie? Ragbak geweest?
nieuwe schokbrekers voor en achter: normaal bij hogere km-stand (en ook vanwege die achterlijke drempels)
nieuwe remmen en schijven: normaal onderhoud
4 nieuwe banden: normaal onderhoud
nieuwe bougies: normaal onderhoud
nieuwe bobine: 1
nieuwe bdp meter: 2
nieuwe mapsensor: 3

1,2 en 3 zeker lukraak vervangen (bij de dealer) ivm een probleem?

AS1 230

17 jaar

Dit heeft absoluut niets met de auto te maken maar met de "monteur".....

garageburgwal 0
badge

17 jaar

alles wat vervangen is dus de remmen schokbrekers zelf gedaan moter zat er al in heb ook de papieren ervan dus is ook een echt gereviseerde maar heb dit alles vervangen omdat ik een goede auto wou maar blijkt maar weer neem geen frans

o ja en wat de voorhistorie is
heb hier alle rekeningen leggen aankoopsbon uit 1996 vanuit duitsland zit er zelfs nog bij auto is al die jaren dealer onderhouden geweest

Moet je zelf weten....

garageburgwal 0
badge

17 jaar

gaat nu ff naar een garage die graag is wil kijken iemand die gespecialiseerd schijnt te zijn in electronica nou hoop dat hij wat weet o ja nog wat draad schema klopt niks van want as ik kijk bij de f7p moter draden die naar management gaat op de pinnen waar wat hoort te zitten zit op sommige niks en waar niet hoort wel dus ja ik weet het niet gaat echt helemaal nergens over zo kan je niks al zah ik alles nieu halen en sluit dat op me ecu aan dan zou die ie het niet doen want zit anders als op het schema en dan heb ik het nog niet eens over de kleuren

[quote=paulkelder][quote=gerritpoeldijk]en je krijg er er nog maar zo een laag bedrag voor terug slaat nergens op dus laat hem lekker persen zodat niemand er meer wat aan heb en renault bedankt he[/quote]
gerrit

de wereld vergaat nog niet, er zijn ergere dingen in het leven ;) daar is de auto zeker een deel van ; een maat van me is chef werkplaats bij de dealer (cents) in ommen die spreek ik elke dag, zal hem vragen om een specifiek schema voor jou auto....... hoor je morgen van me.

Gr. paul[/quote]
Lijkt me een mooie handreiking van Paul, waarom pak je die niet aan? Lees nu al een aantal keren dat je de wagen naar de sloop brengt, laat persen etc. Vervolgens ga je toch weer verder. De hele geschiedenis lezende lijkt me dat de oorsprong van het probleem te wijten is aan een menselijke fout (iets van ijzer op de accu, sluiting met de motorkap?) dus daaraan heeft de auto zelf geen schuld en zegt dus niets van de kwalitieit. Als e.e.a. niet klopt met originele schema's is er dus blijkbaar al vaker aan gebeund? Dat je niet uit de dradenbrei komt kan ik me voorstellen, zou het ook niet kunnen. Maar laat er dan iemand naar kijken die het wel kan en evt. deze klus in de verloren uurtjes wil doen ofzo. Ik denk dat het nooit wat wordt zolang je er zelf met zo'n pesthumeur aan werkt, al kan ik me de frustratie heel goed voorstellen. Kortom pak de hulp die menigeen je hier heeft geboden of waag een ritje met het apparaat op de autoambulance naar een professional. Kost wat maar dan heb je ook wat. Nu heb je niks.

CBR1000 0

17 jaar

Zet 'm dan te koop op Marktplaats en de site van renault-tuning... Wie weet wat de gek over heeft voor een mooie GP met gereviseerde motor! Er zijn er zat die zelf wel een kabelboom willen vervangen!

Heb je meteen een leuk begin van je spaarbedrag!

wedelman 0

17 jaar

En hebben we hier op deze site er direct wer een nieuweling bij die vragen gaat stellen over een kabelboom.......!!??

Santa 0

17 jaar

[quote=gerritpoeldijk]alles wat vervangen is dus de remmen schokbrekers zelf gedaan moter zat er al in heb ook de papieren ervan dus is ook een echt gereviseerde maar heb dit alles vervangen omdat ik een goede auto wou maar blijkt maar weer neem geen frans[/quote]
Schiet mij maar lek. Je hebt die auto mooi voor elkaar. Je hebt zelfs een aantal zaken preventief vervangen.
Alleen die kabelboom wil niet en dus brand je de auto maar helemaal af?!
Wacht nou eerst eens of iemand hier zo'n schema voor een gp heeft of misschien iemand die je wilt helpen.
En ga eerst eens op vakantie, volgens mij ben je er aan toe ;-)

AS1 230

17 jaar

Gerrit,

ik, en vele anderen met mij, kennen de clio 16v tot aan de laatste stekker uit ons hoofd.
Doe jezelf een plezier en kom even langs op www.renault-tuning.com

De clio 16v is o zo simpel in electronica, daar is vrijwel elke storing van te vinden. Overigens is de ervaring dat een Bosch KTS kast ook erg fijn overweg kan met realtime uitlezen van sensorwaarden (wat handig is bij storingzoeken), je hoeft maar de kijken of een waarde enigszins plausibel is.

Maargoed, wat ís eigenlijk het probleem? uitwisselbaar met een eerdere 16v is de wellicht niet, omdat de ECU een startonderbreker bevat op je infraroodsleutel.

Succes,e n niet opgeven, een GP zie je lang niet overal en is een heerlijk en nog altijd hippe kar. En bovendien geschikt voor het maandelijkse rondje nurburgring (al is dat al bijna een verplichting!).

Riel 0
badge

17 jaar

[quote=gerritpoeldijk]ja zijn idd ergere dingen

maar eerst degelijk duits gereden

vw cirocco
vw golf
bmw

nooit iets aan gehad ja de kleine dingentjes

peugot 205
stappen moter
katylysator
bobine
ontsteking
homokineet
uitlaat
cilinderkop
nieuwe draadboom
gereviseerde kop
gereviseerde bak
koppeling
das van de peugot die ik pas een half jaar heb

renault clio
gereviseerde motor
nieuwe schokbrekers voor en achter
nieuwe remmen en schijven
4 nieuwe banden
nieuwe bougies
nieuwe bobine
nieuwe bdp meter
nieuwe mapsensor

nou met dit alles heeft ie slechts 10 minuten gedraait niet eens mee gereden

kortom mijn oordeel over franse autoos staat vast[/quote]
Nou, dan lijkt me dit niet het moment om op te geven, maar ja... Je moet het natuurlijk zelf weten.

Erwin2907 0

17 jaar

hij geeft niet op
en anders zoekt/vraagt ie /roept ie
helluuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuup

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

hij is wel trots!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

ok mensuh na een klote dag zo fucking kwaad geweest heb echt bijna op ding in staan trappen ben maar weg gelopen en even paar uurtjes gaan slapen
goed als volgt ben dus bij iemand geweest die heb t type schema gedeeltelijk
dus ben wat aan het rommelen geweest maar nee niks doet ie en het hele vreemde is ik krijg het idee dat de ecu of wat dan ook kapot is als ik relais bp eraf haal dan houd ik de bruine en de rode teen elkaar en hoor ik de pomp heb al van alles geprobeerd en moet zeggen had startpoging gedaan en ruik volop benzine misschien doordat filter eraf lichtals er gp rijders zijn een vraag ik houd ook een roze draad over die vanuit die hele bundel van de zekeringenkast naar de moter toe komt heb daar een bruine en een witte stekker heb het idee dat die roze ook ergens zat maar kan ook goed zijn dat het van het oude alarm is geweest iemand misschien een idee en ja over de tuning club hoe werkt dat daar krijg mezelf niet ingeschreven

help echt deze auto is gewoon een obsessie wil hem zo hgraag rijdend zien:

Als ik het zo hoor werkt de 'anger menagement' goed! Je moet er rustig de tijd voor nemen en af en toe afstand nemen. Anders staar je jezelf alleen maar blind!

Check je mail even.

wedelman 0

17 jaar

Gewoon zorgen dat je een GOED schema krijgt dan moet het te doen zijn...Dit is mn laatste berichtje trouwens want ik vraag me af of er ook iemand luistert...

garageburgwal 0
badge

17 jaar

[quote=garageburgwal]Gewoon zorgen dat je een GOED schema krijgt dan moet het te doen zijn...Dit is mn laatste berichtje trouwens want ik vraag me af of er ook iemand luistert...[/quote]
ja luisteren doe ik cker
en dat schema heb je ook gelijk in ben ook al weken bezig om dat te krijgen

bij renault is het eerste wat je leert dat je nooit van de kleuren uit moet gaan in schema's.plaats ff je chassinr.dan is de kans groot dat er iemand hier een kloppend schema voor je kan regelen.

abc 0
badge

17 jaar

ok dat is

vf1c57do513582071 bj 30/08/1996

clio grand prix 16v

99 kw

Ik heb wel intresse in je GP.
Als je echt zo wanhopig bent...
Wat moet i kosten?

Cliodennis 0

17 jaar

verkopen doe ik hem niet

of hij gaat naar de slooop of hij gaat weer rijden

[quote=gerritpoeldijk]verkopen doe ik hem niet

of hij gaat naar de slooop of hij gaat weer rijden[/quote]
Rare gedachtengang...............
Het lijkt wel of je jezelf wilt blijven kwellen met dat ding....!!

Santa 0

17 jaar

massogisme ?????????????????????

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

En dan leggen ze er op de sloop een nieuwe kabelboom in, en verkopen ze 'm direct verder. Pure winst voor die jongens. Je mag dan blij zijn als je er nog € 50,- voor krijgt. Als je 'm aan een liefhebber verkoopt krijg je het twintigvoudige, en komt de auto nog goed terecht ook!

Of de sloper verkoopt 'm in onderdelen...

wedelman 0

17 jaar

[quote=CARS&MOTORS]massogisme ?????????????????????[/quote]
[url=http://en.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%AB...]Citroen SM[/url]

AS1 230

17 jaar

[quote=Santa][quote=gerritpoeldijk]verkopen doe ik hem niet

of hij gaat naar de slooop of hij gaat weer rijden[/quote]
Rare gedachtengang...............
Het lijkt wel of je jezelf wilt blijven kwellen met dat ding....!![/quote]
gek he iedereen denkt er nu ff een slaatje uit te slaan een goeie gp te kennen kopen op de kabelboom na en wat heb ik eraan niks

Gewoon rijdend krijgen! Da's voor jezelf ook het beste...

wedelman 0

17 jaar

Jij kunt beter zelf blijven knooien want jij wilt geen hulp en je luistert zeker niet...

garageburgwal 0
badge

17 jaar

ik ga nu ook weer een poging wagen ben er onder tussen achter dat diie overgebleven roze draad een draad van het oude alarm is geweest dus die heeft geen functie ik ga alles doormeten waar die stroom heb en zal ook alles is even gaan noteren

ik wil wel hulp maar niemand heeft de hulp die ik zoek

LUISTEREN!!! Eerst een goed schema en dan pas verder gaan...

garageburgwal 0
badge

17 jaar

Ik heb 'm al meerdere malen voorbij zien komen op meerdere plekken:

Een vervangende kabelboom! Kijk eens op onderdelenspeurder, marktplaats (staan een hoop 16V onderdelen momenteel) en dergelijke.
Haal het dash los en vervang die kabelboom 'gewoon'. Je bent nu bezig alles aan elkaar te knopen met kroonsteentjes, en dat helpt ook niet echt...

Neem er rustig de tijd voor en die het systematisch. Je zal verbaast zijn methet resultaat, weet ik zeker.

ps. ik heb je via de mail even een bruikbaar telfoonnummer gegeven!

wedelman 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.