na deceleren geef ik weer gas, bij een laag toerental en snelle gasklepopening gaat de motor kort inhouden. geen storingscodes aanwezig. vernieuwd zijn;
bougies
bougiekabels
heb ook bobine gewisseld zonder resultaat. tijdens rijden met fluke voltmeter gaskleppositiesignaal gecontroleerd, inlaatdruksensor gecontroleerd, lambda sonde. ook de spanning op de benzinepomp gecontroleerd. ook benzinedrukregelaar gewisseld. alles zonder resultaat. ik ga volgende week een handscope lenen zodat ik kan zien of de injectie-aansturing wegvalt of de ontstekingaansturing. iemand een idee wat mij in de goede richting kan helpen(het is de auto van mijn vrouw dus ik moet natuurlijk wel punten scoren)
alvast hartelijk dank
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heeft ie dit probleem altijd al gehad of is het plots gekomen?
sinds enkele dagen . het viel haar op (voordat zij het merkt dan is er echt iets loos)
Zwak puntje bij die dingen zijn ook de vliegwielsensoren......kom je heel vaak op uit (hoewel de storing dan niet is zoals je beschrijft) maar het kan geen kwaad om daar ff een nieuwe op te zetten; zijn niet zo duur en die sluit je dan maar uit.
Je zou toch echt denken aan de MAP-sensor; dat die te langzaam reageert. Je geeft aan dat de motor inhoudt na een snelle verandering van de spruitstukdruk. Een smoorklepweerstand zou je altijd last van moeten hebben.
Hoe reageert de motor als je de stekker van de MAP-sensor haald? Ok, eerst slaat de motor af, maar daarna kan hij gewoon weer gestart worden.
mijn gedachten waren ook de map sensor. echter signaal goed. en gewoon weer even gewisseld met een nieuwe die nog op voorraad lag in de eigen voorraad. ik heb zoals je zegt even gereden zonder map; probleem blijft. ook andersom geprobeerd. map aangesloten en gaskleppositiestekker eraf; probleem blijft. voor mijn gevoel wordt de injectieduur verkort tijdens het probleem. ik ga bij mijn oude werkgever even een verloopkabel met break out box halen die tussen het regelapparaat past en lekker met de scoop aan de gang en ook de toerentalpositiegever opmeten . intussen alle tips welkom voor deze createur de automobiel (merde voiture zoals mijn vrouw zegt. haha)
He Caddy, wat inderdaad veel voor komt is de BDP en Map sensor bij Renault. En de stekker van de BDP wil wel eens slecht zijn.Maar ik heb ook wel eens een lekke inlaatpakking gezien, en krijg je ook vreemde grappen van. Is dat niet goed heb je ook een vreemd werkende MAP sensor naar wij dachten.
Groetjes 559483
oorzaak gevonden; van de onderdelenleverancier bij de laatste beurt verkeerde bougies gekregen. de storing is echter veel later begonnen of beter gezegd opgevallen. scopebeeld tijdens rijden was gewoon perfect. (injectiebeeld, primair ontstekingsbeeld, gaskleppositie, toerental, map sensor). alleen de lambdasonde gaf aan dat tijdens het inhouden een luchtoverschot aanwezig was, wat dus duide op geen verbranding. spanning tijdens inhouden 0 volt.ook lekker voor de katalysator al die onverbrande benzine met veel lucht.grappig genoeg gaf ook de plaatselijke renault dealer mij de verkeerd bougies omdat er nog maar 3 van het goede type lagen. deze bougies konden ook wel gemonteerd worden, deden zij ook. gevolg dit inhouden. ik kwam erachter via een oude simca/peugeot monteur die het probleem omschreef als; het voelt als een accelleratiesproeier die verstopt zit in de carburateur. dit is echter een bougie probleem. probeer het door de elektroden afstand te verkleinen. de juiste bougies hebben twee massa elektroden. de verkeerde maar een. de onderdelen leverancier heeft 3 boeken erop nageslagen, en in twee boeken stonden de verkeerde types vermeld. in h-base stonden wel in een keer de goede vermeld. ik kreeg de bougies natuurlijk wel zo mee, met gesloten portomonee. iedereen bedankt voor het meedenken. ik ben weer eens een ervaring rijker.
Ja ,dan kan je je de pleuris zoeken. Wel een kwalijke zaak dat de dealer je de verkeerde mee gaf. Welk type heb je nu gemonteerd dan?
het juiste type is bkr 5ek ngk. ik heb van de onderdelenleverancier echter volgens de omnummering champion bougies gekregen van uiteraard hetzelfde type. deze zit ook heel veel in opel. deze dealer doet trouwens altijd keurig zijn werk, waar mensen werken worden fouten gemaakt. ik maak ze gelukkig zelf ook wel eens. feit is dat mijn vrouw weer een blij vrouwtje is en ik weer punten heb gescoord. (dat zien we vannavond wel weer haha...)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Twingo of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar