Trafic 1.9 dCI 100 pk heeft het volgende probleem. Wagen houd in tijdens optrekken. De ene keer wat meer dan de anderekeer. Het lijkt wat te maken te hebben met koude of warme motor. Turbodruk heeft een duidelijke schommeling van een paar tiende. Te zien met de clip. Ossiloscoopbeeld . Max. turbodruk is 1.24 bar.
Turbodruk regelklep zie je gelijktijdig regelen met de schommeling van de turbodruk.
Motor slaat goed aan, EGR zie je met de clip niet regelen, deze blijft dus volgens die informatie gesloten staan. Brandstof druk vertoond geen schommeling. Lucht inlaat systeem, intercooler e.d. geen lekkage's anders geen of te weinig turbodruk. Drukregelklep en opnemer beide al vervangen dit zonder resultaat.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je bedoelt 1,2 bar overdruk? Je zult wel gezien hebben dat dit echt een overboost is en dat na een aantal seconden de maximale overdruk zakt tot 0,9 bar.
Er zal op deze auto nog een Delphi filterhuis zitten. Wordt hier geen valse lucht gezogen want dan krijg je hetzelfde probleem. Ik monteer dan vaak een transparante slang tussen filterhuis en pomp. Overigens hoeft lucht niet voor startproblemen te zorgen want tijdens het starten draait de elektrische opvoerpomp in de tank.
Je weet dat deze motoren altijd enigzins een 'gat' hebben in het accelereren? Heb je al geherprogrammeerd?
Inderdaad 1.2 bar overdruk. Luchtaanzuiging waar door inspuithoeveelheid en dus uiteindelijk de turbo druk zal schommelen lijkt mij een beetje onwaarschijnlijk. Je ziet namelijk dat de brandstofdruk constant blijft. De turbodruk zakt door aansturing van de waste-gate. Wanneer de vacuum slang op de regelklep doorverbonden wordt is het probleem over.
Herprogrammeren is ook al gedaan.
Ik denk dat je luchtlekkage eerst moet uitsluiten, dit is een zeer kleine moeite!!
Een kleine drukval, door brandstofgebrek of luchtbel, heeft direkt invloed op de ingespoten hoeveelheid brandstof. Als de hoeveelheid brandstof minder is, is de hoeveelheid uitlaatgas ook minder. Waar wordt de turbo door aangedreven?
Jij zegt dat de RCO-EGR op 5% blijft staan. Dat duidt wel op een probleem; lmm,turbodrukregelklep, egr klep en turbodruksensor zijn dan verdacht.
Met de RCO van de Egr op 5% moet het luchtverbruik ongeveer 50 kg/uur zijn.
heb bij een traffic het probleem gehad dat de waste gate niet goed was afgesteld maar deze had dan ookvanaf de eerste km's problemen was een fabrieks foutje.
Deze week wederom de auto binnen gekregen. Inhouden tijdens het optrekken zoals eerder was verdwenen. Nieuw probleem. Onder de 2500 rpm geen vermogen. Boven de 2500 rpm reed de auto normaal. Turbo druk nog steeds voldoende. Brandstofdruk en andere zaken allemaal ok. Probleem is wel opgelost. Turbo is vervangen, bij het met de hand draaien van de turboas waren duidelijk zware punten voelbaar. Klant nu nog tevreden.
Even afwachten wat de Renault Nederland doet met de garantie. Nog net geen drie jaar oud en 66.000 km op de teller. Zou dus niet kapot mogen zijn.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Trafic of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar