Hallo,
man klaagt dat lampje inspuiting gaat branden.
Klaagt nu ook al dat deze na lang stil staan slecht start en fel wit damp.
Zou dat een injector , of dergelijke kunnen zijn, of eerst uitlezen.
Kan ik de injectors ook testen, en zoja op welke manier?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je kunt injectoren ook testen door de retouhoeveelheid te meten. Maar waarom zou je hem niet eerst uitlezen? Het kan van alles zijn dus begin met uitlezen.
Ik kan geen reden bedenken waarom niet trouwens..
idd eerst uitlezen.
het is overigens weer de tijd voor gloeibougies??????
Je kunt ze altijd even door meten met een multi meter op standje Ohm. COntroleer gelijk even als ze wel voeding hebben
met een testlampje kun je ze ook makkelijk meten,
de krokodillebek op de + van de accu , stekkers los en meten
als de spoel onderbroken is(dus de gloeier defect) zal de lamp niet gaan branden
als je de gloieers moet demonteren eerst de motor goed warm rijden anders wil de schroefdraad nog wel een beschadigen of erger nog de gloeibougie afbreken
succes
Heb uitgelezen en storing in van de elec. EGR-klep. Deze kan dit fenomeen toch niet opwekken, of ben ik verkeerd? Gloeiers? heb eerst 3x moeten starten na lang stilstaan en dan wit dampen en op 3 poten draaien.
Als deze warm is geweest en terug een uurtje of 2 stilstaat, start 1 ste keer, maar ook nog altijd wit dampen.
Denk niet dat de gloeiers kunnen zijn, of wel? Enige ideeen?
zoals eerder beschreven kost het testen van de gloeiers en de verstuivers weinig moeite.
doe dat dan dan kun je het probleem oplossen of die 2 dingen uitsluiten.
een lastige storing oplossen is vaak het uitsluiten van dingen totdat je het defect gevonden hebt
succes
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar