ben voor het eerst met deze wagen (140.000 km) met de caravan op vakantie geweest (was voor de auto de eerste keer met een last erachter), na 1.000 km kwam bij het starten de melding "inspuiting controleren", hierna 2 dagen deze melding met de eerste start gehad, daarna niet meer voorgekomen, auto laten uitlezen maar konden niets vinden (franse renault dealer).
op de terugweg, weer met caravan, na ongeveer 250 km, bij stationair draaien kwam deze melding weer, na enig gas geven was deze weg en is sindsdien niet meer terug gekomen, heb de heenweg veel op cruise control gereden en op de terugweg tot de melding ook, daarna niet meer (dacht zelf aan enige vervuiling doordat de wagen nog nooit met een caravan heeft gereden in combinatie met de cruise control ? )
komt iemand deze melding/probleem bekend voor ??
alvast bedankt voor de reacties.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bedoel je dat het lampje gaat branden , dat gele met die injector erop ????, dat kan allerhande oorzaken hebben, vanaf een verkeerd snelheidssignaal tot een kapotte ecu aan toe. Indien de storing niet is opgeslagen zal het geen reden tot paniek zijn, een storing die niet opgeslagen wordt, is in de regel enkel een misrekening of een "onwaarschijnlijke waarde" indien deze zich herstelt, zal de lamp doven en de code gewist worden.
Gewoon in de gaten blijven houden, en bij aanhoudend/regelmatig terugkomen nog een keer laten uitlezen.
Groeten Marcel'
nee,
het staat in de display "inspuiting controleren", ik was nog vergeten te vermelden dat de auto dan op 3 of minder cylinders loopt, na enig gas geven komt er een blauw/grijze rook uit de uitlaat, daarna is alles weer ok en loopt de auto weer op 4 cylinders
groetjes
hans
16 jaar
in dat geval zou ik denken aan een injector die niet mee meewil. ofdat de raildruk te laag is gevallen.
In beide gevallen zou er wel degelijk een foutcode gegenereerd moeten worden, omdat deze storingen zorgen voor een verhoogde emissie. In elk geval MOET er dan een foutcode kunnen worden uitgelezen, zeker als de motor daarop ook slecht gaat lopen.
Waarom die fransoos dan geen foutcode heeft kunnen vinden ?????, misschien druk gehad, alles gewist en niks aan de hand meneer. Die zien we nooit meer terug.
Ik zou toch even teruggaan naar je eigen garage om de foutcodes uit te lezen.
Groeten Marcel
[quote=hellbat]in dat geval zou ik denken aan een injector die niet mee meewil. ofdat de raildruk te laag is gevallen.
In beide gevallen zou er wel degelijk een foutcode gegenereerd moeten worden, omdat deze storingen zorgen voor een verhoogde emissie. In elk geval MOET er dan een foutcode kunnen worden uitgelezen, zeker als de motor daarop ook slecht gaat lopen.
Waarom die fransoos dan geen foutcode heeft kunnen vinden ?????, misschien druk gehad, alles gewist en niks aan de hand meneer. Die zien we nooit meer terug.
Ik zou toch even teruggaan naar je eigen garage om de foutcodes uit te lezen.
Groeten Marcel[/quote]
bedankt marcel zal hem eerst even laten uitlezen bij de garage.
groetjes
hans
16 jaar
ben ondertussen naar de garage geweest en daar kwamen ze (na de auto gehoord te hebben, deze loopt ondertussen met een koude motor vrij beroerd) met de oplossing om eens merk diesel te tanken ipv de goedkopere merken, dit zou volgens hun het probleem moeten oplossen, is m.i. een optie om te proberen
hans
16 jaar
we blijven het volgen
[quote=hellbat]we blijven het volgen[/quote]
Hallo Marcel,
ben een tijdje door omstandigheden uit de lucht geweest, maar even over het probleem, ze hebben ondertussen 1 injector vervangen en het probleem is zover opgelost
groetjes
hans
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar