Hallo;
Wie helpt ons ui de brand!!
Sinds 1.5 jaar gaat de Scenic van mijn ouders steeds slechter starten.
Het gaat hierom een diesel met ongeveer 240000 km op de teller.
Iets meer dan een half jaar geleden is hij bij een (Dealer??) geweest en die vertelde hem dat het probleem hem zat in het stellen van de kleppen.
Hun als leek geloven dat dus repareren maar!!
U raad het al hielp niks dus terug maar de garage kon het niet vinden(zonder het uitlezen op de computer kunnen ze daar nog geen fiets repareren)
2 Weken terug wou de auto bijna helemaal niet meer starten dus na een onafhankelijke en die kwam met de oplossing.
Een nieuwe BRANDSTOFSTOPPER 1 dag goed en nu weer mis.
Samengevat slechte koude start en als hij aanslaat gaat het gepaard met enorm veel rookontwikkeling.
WIE HELPT ONS UIT DE BRAND.
Ik hoop dat er nog monteurs zijn die zonder de computer een diesel kunnen repareren.
Ieder idee is welkom.
Hartelijk dank Fam W.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
gloeispiralen nog goed?
Beste,
kijk eens uw leidingen van de brandstof na!! Een klein gaatje is al genoeg om lucht in de leiding te krijgen.
Slecht starten en rook.
16 jaar
De gloeibougies zijn nog nooit vervangen.
Maar als de auto warm is start hij prima
16 jaar
[quote=Wolthuis]De gloeibougies zijn nog nooit vervangen.
Maar als de auto warm is start hij prima[/quote]
Nou de gloeispiralen dus.
16 jaar
[quote=martijn v o][quote=Wolthuis]De gloeibougies zijn nog nooit vervangen.
Maar als de auto warm is start hij prima[/quote]
Nou de gloeispiralen dus.[/quote]
das ook mijn idee.
groeten Marcel
Ik denk ook de gloeispiralen, maar kijk ook eens hoe de retourleidingen eruitzien, of ze niet nat zijn?
beste,
De meeste diesel motoren hebben een probleem door een klein gaatje of slechte afluiting van koppelingen.
Door dit probleem komt er lucht in de leidingen. Mazout zakt en dan krijg je lucht in de mazout pomp of filter.
Als diesel rijder moet je weten dat dit problemen zijn.
slecht of niet starten en veel rook. dit zeker met koude moter.
groeten
16 jaar
[quote=Peterus]beste,
De meeste diesel motoren hebben een probleem door een klein gaatje of slechte afluiting van koppelingen.
Door dit probleem komt er lucht in de leidingen. Mazout zakt en dan krijg je lucht in de mazout pomp of filter.
Als diesel rijder moet je weten dat dit problemen zijn.
slecht of niet starten en veel rook. dit zeker met koude moter.
groeten[/quote]
En een klein gaatje is genoeg om bij werkende motor een grote lekkage te hebben.
En wij tanken in Nederland gewoon diesel.
16 jaar
mazout is gewoon belgisch voor diesel hoor. Zoals een culasse een cilinderkop is, en een embroyage een koppeling.
Als je iets langer meedraait, en vlak tegen de belgische grens woont, kom je dat soort dingen vanzelf te weten.
Groeten marcel
Hallo;
Mij is verteld door een garagehouder dat als er gaatjes in de leidingen zitten hij bij een warme motor ook slecht start.
En dat is dus niet het geval.
Vrgr
16 jaar
Ik zou even naar een dieselspecialist gaan en hem vragen de gloeispiralen en wat daarbij hoort na te kijken.
16 jaar
zo te lezen is het een groot probleem met uw wagen!!
misschien is de motor gewoon op.
Laat eens de druk op uw cylinders na kijken.
Groeten Peterus
16 jaar
Kan ook je retourklepje op de pomp zijn waardoor als hij lang stil staat alle diesel terug loopt naar de tank.
Hierdoor duurt het lang voordat hij aanslaat.
Eerst eens bij de basis beginnen, de gloeispiralen checken of ze allemaal netjes gloeien.
Verstuivers kunnen ook aan hun eind zijn.
Als tie loopt draait tie gelijk mooi rond of staat tie schudden.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar