close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Espace 2009: insputing controleren

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: M9R C7, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 110

Na het laten inbouwen van een nieuwe ( gebruikte motor )
door mijn garage bedrijf komt er een melding inspuit systeem controleren.
na de auto is uitgelezen blijkt de temperatuur sensor voor de turbo stuk te zijn ( sensor meet 0.8 ohm )
hierna is er een nieuwe sensor in gegaan maar na ongeveer 10 km weer de zelfde melding .
moet er bij vermelden dat de kabelboom van de nieuw ingebouwde motor gebruikt is.
meet 5 volt op 1 van de twee draden die naar de sensor gaan t.o.v massa
andere draad niets .
dit zal de draad zijn die naar de ecu gaat .
zijn er mensen die een schema hebben van dit gedeelte?
dan kan ik gericht zoeken .
Denk zelf aan een draad breuk of slecht contact van een stekker.

mvgt John

Geplaatst door

borgsteede (0)

al 6 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Bij zo'n temperatuur sensor is de 5V het signaal. De andere draad moet massa zijn.
Door de weerstand in de sensor wordt die 5V verlaagd als de temperatuur oploopt.

Als er 5V op de signaal draad staat dan heb je een draadbreuk of slecht/geen massacontact of een open circuit in de sensor.

oldford 0
badge

3 jaar

Blijkt achteraf toch een draad breuk te zijn .deze zat op de overgang van motor naar body.
Buiten om een nieuwe draad gemaakt en alles werkt weer.

borgsteede 0

3 jaar

Bedankt voor de feedback.

oldford 0
badge

3 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.