Renault Laguna: kachel links koud rechts warm

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16v

hallo ik heb hier
een laguna met clima tronic waarvan de
kachel links koud blijft en rechts wel warm word wanneer je maximaal wilt verwarmen.

storin:
-bedr. linker stelmotor.

is hier alleen de stelmotor kapot of is er meer aan de hand???
waar zit de stelmotor verstopt en hoe kun je daar makkelijk bij komen???

ik hoor t graag
mvg Roy

hatebo

Geplaatst door hatebo (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

jan4911 (0) PRO, 12 jaar geleden

Kan stel motor zijn, gaan wel eens stuk maar heb ook al meerdere keren meegemaakt dat het bedieningspaneel defect was. Wij hebben deze stelmotors meestal wel liggen dus wij proberen dit altijd eerst.

patrick_r (0) PRO, 12 jaar geleden

eerst maar eens de accu een tijdje los laten liggen en dan nog ff proberen

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 12 jaar geleden

Zit een metalen plaat naast de gaspedaal, als die weg is zie je de stelmotor zitten.
Zelf kortgeleden zelfde storing gehad toen was het de stelmotor.

hatebo (0) PRO, 12 jaar geleden

hallo
Ik heb het bedieningspaneel los gehaald en schoongemaakt.

vervolgens werkt alles weer.
bedankt voor het meedenken

mvg Roy

Bas_petiet (0) PRO, 12 jaar geleden

Kortom een reset, dan had je ook even je accupolen los kunnen laten liggen is iets makkelijker:)

Safrane10698 (0), 12 jaar geleden

Maak ook even de sensor in de spiegel schoon.

Ronnie71 (0), 12 jaar geleden

[quote=UNIVERSEEL11698]Zit een metalen plaat naast de gaspedaal, als die weg is zie je de stelmotor zitten.
Zelf kortgeleden zelfde storing gehad toen was het de stelmotor.[/quote]
Ik heb hetzelfde probleem(laguna 2001) ,heb ook de accupolen losgehad geen resultaat
climatronic eruit gehad en schoongemaakt en geen resultaat.

Vandaag uit laten lezen en blijkt dat de linker stelmotor niet werkt .

Kosten totaal met montage en onderdeel ongeveer xxx euro.

Wil het nu zelf gaan proberen om te monteren maar krijg je die metalen plaat makkelijk verwijderd ,volgens de garage is het een hoop werk.

Ben benieuwd naar jullie reactie.

[b]prijzen zijn niet relevant aan het probleem[/b]

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 12 jaar geleden

Metalen plaat verwijderen is 5 minuten werk.Plastic paneel verwijderen en bekleding iets aan de kant schuiven
Heb ik moeten de/monteren om dat motortje door te meten.

Motortje had andere garage reeds vervangen, ze kwamen hier omdat hij het na het vervangen nog niet deed.
Ik vond een slechte stekker op die motor (maar dat was door het vervangen van de defecte motor ontstaan)

Als de plaat (deze zit met 2 moeren en 2 bouten vast) los is kan je bij het motortje.
Er zit een asje in dat motortje (je zou eerst eens kunnen kijken of die draait (wanneer je aan de linker temperatuurknop draait)
Motortje leek mij met 2 schroefjes vast te zitten, of hij na het losdraaien er zo uit gaat of dat de boel verder uit elkaar moet dat weet ik niet.

Je hebt niet heel veel ruimte maar het is te doen.
Laat wel even weten hoe het afloopt.


Zie net (na mijn antwoord) model 2001, weet niet of die gelijk is aan model 2005

Ronnie71 (0), 12 jaar geleden

Ik heb vandaag het motortje kunnen bemachtigen en heb er gelijk een beschrijving bij gehad met tekeningen hoe te werk te gaan.

En dat is precies zoals UNIVERSEEL11698 het hier boven beschreven heeft .

de linker kant schijnt ook de makkelijke kant te zijn en de rechterkant de moeilijke omdat je daar meer van je dashboard moet verwijderen.

Ik ga morgen of zondag even kijken of het wil lukken .

Dan hoor je meer van mij of het ook voor een leek te doen is ;-))

Ronnie71 (0), 12 jaar geleden

Heb het motortje omgewisseld en het is weer lekker warm aan beide kanten.

Ben bij elkaar nog geen uurtje bezig geweest.

Het is dus gelukt zonder mijn hele dashboard eruit te halen.

Je moet in totaal 6 bouten/tjes losmaken en 1 stekker losmaken .

Het is wel even wat tobwerk omdat je op je kop in de auto legt en je moet een steeksleutel of dopsleutel met de maar 5'5 hebben ,het motortje zit namelijk vast met 2 boutjes 5,5 en voor de overige 4 bouten van de zilveren plaat heb je een steeksleutel en dopsleutel nodig met de maat 13.

En je moet opletten dat er bij 1 bout van die zilveren plaat ook een aarde draad bevestigt zit die je eigenlijk niet kan zien maar op gevoel er weer op moet zetten voordat je de moer er weer op draait .

Kortom hij werkt weer perfect en de kosten zijn het uiteindelijk niet geworden..

Bedankt iedereen voor de hulp ,heeft me weer een hoop geld uitgespaard.
Online

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 12 jaar geleden

Netjes opgelost, was ik id nog vergeten te zeggen van die massa aansluiting(bout het dichtst bij de climate)

Bedankt voor de duidelijke omschrijving van je uitgevoerde werkzaamheden.
Oiram

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.