Afgelopen donderdag is er een plastic afsluitklep uit de zijkant van het motorblok geknald en verloor de auto heel veel olie (plastic ronde sluiting op de hoogte van de distibutieriem). Bij de garage zeggen ze dat het door overdruk in de motor komt, het was zeer eenvoudig de klep terug te zetten maar ik vraag mij af of dit niet een groter probleem is. Het lijkt mij niet normaal dat de klep eraf schiet en zo makkelijk terug te zetten is. Kan iemand hier meer duidelijkheid over geven. Heb de auto nog stilstaan en na eindelijk wat tijd te hebben zit er ook olie in de injectoren, daar dit boven zit lijkt het mij inderdaad een breuk in het kleppendeksel. De olie zit alleen aan de kant van de injectoren niet op de voorzijde of het middenstuk van het kleppendeksel.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heb je ook een foto zodat we weten waar we naar kijken.
Ik neem aan de 2.2 dci? Overdruk in carter komt bij de g9t blokken vaker voor, oorzaak is intern gescheurd kleppendeksel. Is van buitenaf niet te zien.
13 jaar
Zal morgen even een foto zenden, is inderdaad de 2.2 dci
13 jaar
Ja zie mijn vorige bericht, zoek maar eens op kleppendeksel op dit forum bij de 2.2. Kleppendeksel gescheurd.
13 jaar
even zitten zoeken op de genoemde termen en lijkt erop dat het inlaatspruitstuk vervangen moet worden. Bij mij is de dop er niet meer uit gegaan dus lijkt erop dat ie momenteel niet zoveel druk opbouwd. Morgen zal ik toch nog even de fotos sturen ter bevestiging.
13 jaar
Dat is bijcdeze motor het kleppendeksel. Er zit enkel een swirl klep in het stuk voor de kleppendeksel, en als deze lekt loopt jemturbo druk gewoon weg. Het kleppendeksel heeft een aantal buizen aan de binnenkant die de turbo lucht vervoeren naar de cilinders. Hier komt een scheur in waardoor je turbo druk in het blok terecht komt. Zodoende schiet de dop eruit.
13 jaar
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/707...][img]http://img707.imageshack.us/img707/294/p...[/img][/url]
In het midden van de foto zie je onderaan de klep die eruit is geschoten, de helft van de zwarte afsluit klep is zichtbaar als je de slang volgt tot de aansluiting.
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/827...][img]http://img827.imageshack.us/img827/5687/...[/img][/url]
2de foto is helaas slecht tot bijna niet zichtbaar en 3de foto is bovebaanzicht waar het wel zichtbaar is vanuit een andere hoek
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/833...][img]http://img833.imageshack.us/img833/4773/...[/img][/url]
13 jaar
Bas
Fotos zijn inmiddels geplaatst zoals je ziet, evt tekst kun je zelf nog toevoegen.
Gr. paul
Heb de auto nog stilstaan en na eindelijk wat tijd te hebben zit er ook olie in de injectoren, daar dit boven zit lijkt het mij inderdaad een breuk in het kleppendeksel. De olie zit alleen aan de kant van de injectoren niet op de voorzijde of het middenstuk van het kleppendeksel. Dus neem ik aan dat het met 99,9% zekerheid het kleppendeksel is, kan iemand dit bevestigen. Daar er ook mensen zijn die zeggen dat het de turbo kan zijn maar het lijkt mij wat vreemd daar er geen problemen met rijden waren en dat geen olie veroorzaakt bovenop het kleppendeksel?
12 jaar
Turbo zit veel lager op het blok dan de kleppendeksel. Dus die kan daar geen olie op krijgen.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar